همشهری آنلاین: نخستین کرسی آزاداندیشی در خصوص «رویکرد جدید سیاست خارجی و توافق ژنو»، به مناسبت روز دانشجو در مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران با حضور اساتید و دانشجویان این مرکز برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی تهران و استاد دانشگاه خوارزمی در ابتدای این نشست به عنوان صاحبنظر این حوزه توضیحاتی در خصوص روند تحولات مساله هسته ای ایران و توافقات تازه کشورمان در ژنو پرداخت.

غلامرضا کریمی تصریح کرد: در حال حاضر این سوال برای بسیاری از افراد مطرح است که چطور پس از سال ها مذاکره این مساله توانست در 100 روز ابتدایی دولت یازدهم به نتیجه برسد؛ در پاسخ باید گفت این موفقیت در واقع حاصل تصمیم گیری های منطقی در درون نظام بوده و فشارهای بیرونی نقشی در اتخاذ رویکرد جدید سیاست خارجی جمهوری اسلامی نداشته و این مساله بسیار مهمی است.

وی افزود: در عرصه مذاکرات نمی‌توان انتظار داشت تمامی آمال و آروزهای ما به کرسی نشانده شود، چرا که دیپلماسی عرصه اعتماد و بده بستان است و حاصل این توافق یک سلسه امتیاز برای ایران و به منظور اعتماد سازی نیز یک سلسله امتیازات هم به طرف مقابل داده شده است.

کریمی در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در این مرکز گفت: در صورتی که تقاضا برای برگزاری چنین نشست‌هایی از سوی اساتید و دانشجویان دانشکده وجود داشته باشد، زمینه‌های اجرای آن به طورحتم فراهم خواهد شد. زیرا بر این باوریم که مجموعه مخاطبان ما در مرکز علمی کاربردی باید با مسائل روز و حاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه خود آشنا شده و به عنوان یک نیروی تاثیرگذار در محیط های اداری و اجتماعی فعال باشند که برگزاری کرسی های آزاداندیشی راه بسیار موثری در این راستا است.

در ادامه برنامه جهان تیغی، داور نخستین کرسی آزاد اندیشی در مرکز آموزش های شهروندی میز در این برنامه برگزاری چنین نشست هایی را از پله های اساسی برای توسعه جوامع عنوان کرد و افزود: مناظره‌ها آنقدر دارای اهمیت هستند که کتب مختلفی با عنوان مناظره و فن بیان و موارد مرتبط دیگر مانند منطق وجود دارد که در پایه های مختلف تدریس می شود و برای مشخص کردن زوایای پنهان و نقاط تاریک مسائل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین سه نفر از دانشجویان به عنوان موافق توافق ژنو و سه نفر از دانشجویان به عنوان مخالف به طرح دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند و سپس چند نفر از اساتید و دانشجویان از میان حاضرین ضمن طرح سوال، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را بیان کردند. در هنگام طرح دیدگاهها از سوی موافقان و مخالفان، حاضران با ابزار احساسات به تشویق مدافعان عقاید خود می پرداختند.

کد خبر 241674
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز