همشهری آنلاین: سردبیر روزنامه‌ی «نشاط» که عصر امروز بعد از حدود چهارماه فعالیت مستمر، با اعضای تحریریه‌ی این نشریه خداحافظی کرد دلیل تعلیق انتشار نشاط را توضیح داد.

به گزارش ایسنا، ماشا‌ءالله شمس‌الواعظین با بیان این‌که مسوولان روزنامه‌ی نشاط گمان می‌کردند که پرونده‌ی این روزنامه از نظر حقوقی تمام مراحل اداری خود را در دیوان عالی کشور گذرانده است و منعی برای انتشار روزنامه به‌لحاظ قانونی وجود ندارد تصریح کرد: با اعلام رسمی شروع فعالیت به‌منظور انتشار روزنامه‌ی نشاط، دادیار دادسرای رسانه طی نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دادنامه‌ای استناد کرد که قبلا به‌دلیل ورود ریاست محترم قوه‌ی قضاییه در شکل اعمال ماده‌ی 18 صادر شده بود و انتشار روزنامه‌ی نشاط را همچنان با مشکل حقوقی مواجه می‌کرد.

او ادامه داد: با صبوری و گفت‌وگوهای فراوان با نهادهای مربوط، بویژه استعلام‌هایی که از واحدهای فرهنگی مسئول گرفته شد مانعی بر سر راه ازسرگیری فعالیت مطبوعاتی ما مشاهده نشد و تقریبا همه‌ی مسئولان از ورود یک تیم مطبوعاتی پرسابقه به فضای رسانه‌یی کشور استقبال نشان دادند و این کار را برای بالا بردن تراز روزنامه‌نگاری ایرانی مفید دانستند.

سردبیر روزنامه‌ی نشاط با بیان این‌که «متأسفانه باخبر شدیم که روزنامه‌ی نشاط تا روشن شدن تکلیف پرونده‌ی قضایی‌اش غیرقابل انتشار است» گفت: اگرچه مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بلامانع بودن انتشار این روزنامه سخن به میان آورده بودند انتظار بدیهی گردانندگان روزنامه این بود که در فضای امید و تدبیر و وعده‌های انتخاباتی ریاست محترم جمهوری، روزنامه‌نگاران حرفه‌یی و پرسابقه‌ی کشور از حق طبیعی‌شان برای اشتغال در حرفه‌ی مورد علاقه‌ی خود بهره‌مند شوند؛ اما با کمال تأسف موضوع انتشار روزنامه فقط دو روز پس از انتشار «منشور حقوق شهروندی» توسط رییس‌جمهور که در آن بر ضرورت آزادی بیان و مطبوعات تأکید شده است در ابهام عمیقی فرو رفت.

شمس‌الواعظین اظهار کرد: گردانندگان این روزنامه که هر لحظه برای انتشار دکه‌یی آن آماده بودند با جمع‌بندی وضعیت به‌وجود آمده و بررسی هزینه‌های سرسام‌آور به کار رفته، به این نتیجه رسیدند که فعالیت خود را به‌طور موقت به حالت تعلیق درآورند تا وعده‌ی ‌مسوولان محترم فرهنگی و قضایی کشور، بویژه اظهار نظرهای اخیر دادستان محترم کشور و سخنگوی قوه‌ی قضاییه جامه‌ی عمل بپوشد و این گروه حرفه‌ای در قالب یک رسانه‌ی مستقل و مسوول، فعالیت خود را از سر گیرد.

این روزنامه‌نگار در پایان افزود: از همه‌ی مسوولان که تا این نقطه به مجموعه‌ی روزنامه‌ نشاط کمک کردند تشکر می‌کنیم و از همه بالاتر از همه‌ی مخاطبان آشنای روزنامه به‌طور موقت خداحافظی می‌کنیم. به امید سلامی دوباره و فشردن دست یکایک مخاطبان روزنامه‌ی نشاط.

کد خبر 241095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز