رشت - ایرنا: نمایش خیابانی میرزاکوچک برای نخستین بار در یازدهم آذرماه سالروز شهادت سردار جنگل همزمان با یادواره روحانی شهید میرزاکوچک خان و ۱۵۰ شهید طلبه و روحانی استان گیلان در خیابان‌های شهر رشت اجرا شد

mirza kouchak khan

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: این حرکت نمایشی بمناسبت نود و دومین سالروز شهادت روحانی مجاهد ˈمیرزا کوچک جنگلیˈ به صورت کارناوال خیابانی و از نظر تعداد بازیگر و طول مسافت برای نخستین بار در گیلان به اجرا درآمده است.

ˈسید وحید فخرموسویˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایش با بازی بیش از 20 نفر از هنرپیشگان گیلانی از خانه میرزا کوچک جنگلی واقع در محله استادسرای رشت آغاز شد .

وی تصریح کرد : در این حرکت نمایشی به صورت نمادین میرزا کوچک به همراه تعدادی از یاوران خود از خانه اش حرکت کرده و در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت، جمعی از مردم این شهر که یادآور استقبال آنها از میرزاست؛ به همراه تعدادی از دوستداران میرزا که سوار بر اسب هستند به استقبال او رفتند.

فخر موسوی افزود: در این حرکت نمایشی دو درشکه قدیمی نیز به همراه میرزا از طرف میدان شهرداری به طرف میدان حشمت حرکت و او را مشایعت می کنند.

وی اضافه کرد: یک گروه نمایشی دیگر در میدان حشمت، میدان داری را برای دکتر حشمت یار میرزا تعبیه کرده و صحنه اعدام او را تداعی می کنند.

فخرموسوی ادامه داد: یاران میرزا پس از رسیدن به میدان حشمت جنازه او را به صورت نمادین تا چله خانه رشت محل دفن دکتر حشمت همراهی می کنند.

نمایش یادشده مورد استقبال جمعیت بیشماری از شهروندان قرار گرفت.

این حرکت نمایشی به کارگردانی سجاد عزیزپور با همکاری مشترک استانداری ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و شهرداری رشت برگزار شد.

یادواره روحانی شهید میرزاکوچک خان و 150 شهید طلبه و روحانی استان گیلان روز دوشنبه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

پیام حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری به این یادواره نیز از سوی وزیر اطلاعات قرائت شد

کد خبر 241009
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز