دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۸

همشهری آنلاین: رانندگی در هنگامی که ساعت‌هاست نخوابیده‌اید، ممکن است بسیار خطرناک باشد.

برای بیدار و هشیار ماندن در هنگام رانندگی این نکات را رعایت کنید:

  • در شب قبل از رانندگی طولانی‌مدت به قدر کافی بخوابید.
  • اگر زمانی وجود دارد که در آن به طور معمول احساس خواب‌آلودگی در شما شروع می‌شود، در طول آن زمان از رانندگی پرهیز کنید.
  • اگر قصد دارید در طول شب رانندگی کنید، سعی کنید  دست کم بین نیمه‌شب و ساعت 6 صبح مدتی را بخوابید.
  • اگر در  تمام طول روز می‌خواهید رانندگی کنید،در  بعداز‌ظهر ماشین را متوقف کنید و چرتی بزنید.
  • سهی کنید پس از هر 200 کیلومتر رانندگی استراحتی به خود بدهید- بایستید تا باک بنزین را پرکنید، گشتی بزنید، عضلاتتان را بکشید یا چرت بزنید.
  • اگر با همراه سفر می‌کنید، بیدار‌ بودن او نیز کمک‌کننده است. برای هشیار نگهداشتن خود با یکدیگر صحبت کنید.


HealthDayNews, 11 June, 2007

کد خبر 24092

برچسب‌ها