مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین رسیتال گیتار لی‌لی افشار در فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار می‌شود

ساعت 30/18 پنج شنبه و جمعه 24و 25  خرداد پروفسور لی‌لی افشار، نخستین بانویی که موفق به دریافت دکترا در رشته موسیقی و گیتار شد در فرهنگسرای نیاوران، رسیتال گیتار اجرا می‌کند [گیتار نوازی افشار در تالار وحدت].

افشار که در سایه اجراهای هنرمندانه‌اش بارها از سوی رسانه‌های معتبر دنــیا نوازنده‌ای بی‌عیب و نقص ارزیابی شده است پس از پایان هنرستان موسیقی در سال 1356 ایران را به مقصد آمریکا ترک کرد.

لیسانس خود را در رشته موسیقی از کنسرواتوار موسیقی بوستون، فوق لیسانس را در نوازندگی گیتار از کنسرواتوار موسیقی نیوانگلند دریافت کرد و پس از کسب دکترا در رشته موسیقی و گیتار، در سال 2000 کرسی پروفسوری خود را از دانشگاه ممفیس اخذ کرد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، افشار که اجراهای متعددی در سالن های مشهور اروپا، آسیا، شمال و جنوب آمریکا، آفریقا و استرالیا ارائه داده است جوایز بین المللی بسیاری در طول زندگی هنریش کسب کرده که می‌توان به جایزه بهترین گیتاریست کلاسیک زن در سال 2000 Orvilleh.Gibson، جایزه اول مسابقات گیتار انجمن ملی استادان موسیقی و انجمن استادان سازهای زهی آمریکا، جایزه کمیته انجمن هنرمندان تکنواز موسیقی، جایزه ممتاز جشنواره گیتار موسیقی اسپن و ... اشاره کرد.

افشار در این رسیتالش در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران سه قطعه محلی ایرانی، شش قطعه از آمریکای جنوبی و قطعاتی از گرانادوس، آلبنیز، براور، ویلالوبوس، رودریگو، تدســکو، کامران اینس، بوستامنته، جورج مورل و ... اجرا خواهد کرد.

این دومین باریست که او در فرهنگسرای نیاوران رسیتال گیتار اجرا می‌کند. اجرای او در 13 و 14 مرداد 1384 در همین سالن خلیج فارس با استقبال بسیار دوستداران گیتار مواجه شد.

کد خبر 24065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز