همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه گنجاندن قانون همه یا هیچ در متن توافقنامه هسته ای نگران کننده است، گفت: احتمال زیاد می دهیم که طرف مقابل بهانه جویی کرده و بخواهد ما را حداکثر در همین گام اول متوقف نگه دارد تا به سمت وضع نهایی نرویم .

غلامعلی حداد عادل در جلسه امروز چهارشنبه مجلس پس از گزارش وزیر امور خارجه گفت : من هم به سهم خودم و از طرف دوستانم در مجلس از تیم مذاکره کننده و آقای ظریف تشکر و قدر دانی می کنم واز مقام معظم رهبری نیز به سبب فتوای کارساز ، تعیین خطوط قرمز و اعلام عتماد به تیم مذاکره کننده که آنها را فرزندان خود خواندند تشکر می کنم .

حداد عادل در ادامه افزود : اعلام می کنم که ما هم به عنوان مجلس به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم و در عین خوش بینی به تیم خودی به طرف مقابل بدبین هستیم.

به گزارش مهر، وی اظهار داشت: از ملت عزیر تشکر می کنم که از ابتدای تحریم ها تا کنون در دام دشمن نیافتادند، دشمنی که می خواست با تحریم ها جامعه ایران را دچار آشوبهای سیاسی و اجتماعی کند اما مردم در انتخابات نشان دادند که در سختی ها راه خودشان را تشخیص داده اند و دشمن نیز ناکام ماند همین واقعیت سبب این مذاکرات شد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: همانطور که مقاومت در برابر سلطه تا کنون از وسائل تقویت وحدت ملی بوده است از این به بعد هم که به دنبال راه حل از طریق مذاکره می گردیم باید وسیله ای برای تقویت وحدت ملی شود و نباید این مساله جناحی و باعث سیاسی کاری شود، همه ما با اختلاف سلایق و برداشتهایی که داریم باید کاری کنیم که وحدت ملی از این به بعد نیز حفظ شود.

وی با بیان اینکه حساب تبلیغات دشمن را باید از حساب واقعیت ها جدا کرد گفت : بهترین راه برای مذاکره در درون نظام فارغ از شعار گفتگوی منصفانه بر اساس این متن است.

حداد عادل ادامه داد : ما باید دو ستون باز کنیم و ببینیم در این مذاکرات چه بدست آورده ایم و چه تعهداتی داده ایم، آنچه که بدست آورده ایم مهمترین دستاورد ما در اولین قدم است که همان توقف تشدید تحریم ها است و دیگر رفع محدود برخی تحریم ها است، باید این دو موضوع را مثبت بدانیم اما آنچه مایه نگرانی است شفاف سازی نیست چرا که اگر ما اعلام کردیم نمی خواهیم سلاح هسته ای بسازیم که واقعیت هم همین است نباید از شفاف سازی نگران باشیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه نگرانی اصلی حرکت از گام اول به گام نهایی است، گفت: ما احتمال زیاد می دهیم که طرف مقابل بهانه جویی کرده و بخواهد ما را حداکثر در همین گام اول متوقف نگه دارد تا به سمت وضع نهایی نرویم .

وی توضیح داد: یکی از نگرانی ها این است که طرف مقابل قاعده "همه یا هیچ" را دو بار در این توافقنامه تاکید کرده است و یکی از آن چیزهایی که ممکن است این قاعده همه یا هیچ را مخدوش کند پروتکل الحاقی است.

حداد عادل اظهار داشت : سئوال من این است که اگر پروتکل الحاقی در مجلس به تصویب نرسید طرف مقابل حق دارد بگوید که گفته ایم تا در مورد همه چیز توافق نشود در خصوص هیچ چیزی توافق حاصل نشده است ؟ یعنی بگویند چون مجلس شما پروتکل الحاقی را تصویب نکرده بقیه چیز ها نیز متوقف می شود ؟

وی ادامه داد : مذاکرات انجام شده گام اول است نه گام نهایی و نباید این دستاورد را به طور کلی نفی کرد از سویی هم نباید تصور کرد که همه چیز حل شده است و به خاطر آن جشن گرفت.

حداد در پایان گفت: آمریکا بداند که این یک آزمون برای آنهاست و ملت ایران ملتی نیست که بخواهد استقلال خود را با فشار اقتصادی معامله کند ما طعم شیرین استقلال را چشیده ایم و در دنیا نیز الگو شده ایم ما این راه را ادامه می دهیم آنها باید تکلیف خودشان را روشن کنند .

 

کد خبر 240365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز