همشهری آنلاین: حراج سرخ،بزرگداشتی برای طراحی و نوآوری، با همکاری جاناتان آیو و مارک نیوسون در حراجی ساتبیز نیویورک با حضور بیش از هزار نفر برگزار شد و ۲۶ میلیون دلار حاصل از فروش کالاهای این حراجی به صندوق جهانی مبارزه با ایدز اهدا شد.

حراجی ساتبیز

براساس گزارش گاردین، در این مراسم که خواننده مشهور گروه U2، بونو،‌جاناتان آیو، مدیر طراحی محصولات شرکت اپل و مارک نیوسان طراح صنعتی مشهور استرالیایی در برگزاری آن نقش داشتند افراد مشهوری مانند هنرپیشه‌های هالیوودی، تیم کوک مدیر‌عامل شرکت اپل و لوران پاول جابز همسر استیو جابز حضور داشتند.

اپل

از جمله اقلامی که در این حراجی به فروش رسید هد‌فون طلایی اپل بود که از جنس طلای 18 عیار ساخته شده و به قیمت 461 هزار دلار به فروش رسید.

پنجره حرارتی شاتل فضایی اثر جاناتان آیو و مارک نیوسان از جمله دیگر اقلام این حراجی بود که به قیمت 845 هزار دلار به فروش رفت. از دیگر آثار این دو طراح مشهور پیانوی استین‌وی است که این دو آن را بازطراحی کرده‌اند. این پیانو که درون آن برخلاف دیگر پیانوها قرمز رنگ است، به قیمت 1.6 میلیون دلار به فروش رسید. دوربین دیجیتال رنج‌فایندر Leica از دیگر طراحی‌های این دو طراح است که به قیمت یک میلیون و 805 هزار دلار فروخته شد.

از دیگر کالاهای ارزشمند این حراجی می‌توان به کلاه استورم‌تروپر فیلم جنگ‌های ستاره‌ای اشاره کرد که جورج لوکاس آن را امضا کرده‌است. این کلاه به قیمت 245 هزار دلار فروخته شده‌است.

کد خبر 240228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز