شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیو جکمن بازیگر مشهور استرالیایی‌تبار که نقش‌آفرینی‌اش در شخصیت "مرد گرگ‌نما" در رشته‌ای از فیلم‌های سینمایی، باعث محبوبیت جهانی‌اش شده است، می‌گوید برای سرطان پوست تحت درمان قرار گرفته است.

به گزارش پروینس جکمن عکسی خودگرفت (selfie) هم پس از برداشتن توده‌ کوچکی از روی بینی‌اش بر روی اینستاگرام‌اش منتشر کرده است.

جکمن 45 ساله که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگری بوده است، نوشته است سرطان پوستی که در او تشخیص داده شده است از نوع "کارسینوم سلول پایه"، شایع‌ترین شکل این سرطان است که ندرتا مرگبار است.

ریپورت جکمن از همسرش، دبورا- لی فیونس با اصرارش برای مراجعه به پزشک باعث شده بود سرطان پوستش به موقع تشخیص داده شود، هم تشکر کرده است.

همسر جکمن متوجه توده کوچکی روی بینی او شده بود و او را وادار کرده بود برای بررسی آن به پزشک مراجعه کند. این زوج برای چکاپ به نیویورک رفتند و هنگامی که پزشکان توده را برداشتند، مشخص شد در این محل سرطان پوست از نوع "کارسینوم سلول پایه" ایجاد شده است.

افراد سفیدپوست که رنگدانه ملانین کمتری در پوست دارند و در نتیجه به اثر پرتوهای ماورای بنفش نور خورشید حساس‌ترند، در معرض خطر بیشتر دچار شدن به سرطان پوست قرار دارند. در افراد دارای پوست تیره احتمال دچار به سرطان پوست کمتر است.

جکمن همچنین در پیامش روی اینستاگرام نوشت: "مثل من حماقت به خرج ندهید. خودتان را چکاپ کنید. و از کرم ضدآفتاب استفاده کنید."

برای پیشگیری از سرطان پوست باید از رسیدن پرتوهای ماورای بنفش به پوست از جمله با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب که SPF‌شان 15 و بالاتر در بخش‌های برهنه پوست جلوگیری کرد. همچنین باید در صورت بروز هر توده، زخم یا نشانه پوستی دیگر برای چکاپ به پزشک مراجعه کرد. همچنین معاین شخصی ماهانه بدن از سر تا پا از لحاظ وجود توده‌های مشکوک نیز مفید است.

به گفته اداره بهداشت ملی استرالیا این کشور یکی از بالاترین میزان‌های سرطان پوست در جهان را دارد و از هر سه استرالیایی در دو نفر تا پیش از هفتاد سالگی تشخیص سرطان پوست داد می‌شود.

کد خبر 240154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز