همشهری آنلاین: به عقیده‌ی محققان بهترین روش این است که اگر نیاز هست هر دو تصمیم به لاغری بگیرند. زمانی که یک زوج با هم تصمیم می‌گیرند که عادت‌های بد غذایی‌شان را تغییر دهند حتی به هم نزدیک‌تر شده و رابطه‌شان محکم‌تر می‌شود.

رژیم گرفتن می‌تواند رابطه‌ی زوج‌ها را شکرآب کند

خیلی از خانم‌ها یا آقایان برای بالا بردن اعتماد به نفسشان و یا جلب نظر طرف مقابل می‌خواهند وزنشان را کم کنند تا رضایت بهتری از رابطه‌ی زناشویی‌شان داشته باشند. اما بر خلاف انتظارات امکان دارد گاهی این تصمیم نه تنها راه حل مناسبی نباشد بلکه امکان دارد باعث اختلاف بین زوج‌ها شود به خصوص اگر طرف مقابل اهل همراهی کردن و رژیم گرفتن نباشد.

به اعتقاد محققان آمریکایی رژیم گرفتن می‌تواند رابطه‌ی بین زوج‌ها را خراب کند. این محققان روی 21 زوج آمریکایی بررسی‌هایی انجام دادند که یکی از طرفین در کمتر از 2 سال حدود 27 کیلو لاغر شده بود. قرار شد تاثیر رژیم روی رابطه‌ی این زوج‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

از لابه لای پاسخ‌هایی که این زوج‌ها به سوالات محققان دادند مشخص شد یکی از طرفین زوجین که رژیم نگرفته بود رضایت چندانی از کار همسر خود ندارد و از اینکه خودش وزنی کم نکرده کاملا ناراضی و ناراحت است. برای همین هم از روی حسادت شروع به ناسازگاری کرده، از روابط زناشویی شانه خالی می‌کند و حتی تلاش می‌کند جلوی همسر رژیم گرفته‌ی خود با ولع غذا بخورد و او را به طمع بیندازد.

گاهی وقت‌ها هم همسری که رژیم گرفته است دیگری را مجبور می‌کند همان رویه را در پیش بگیرد و این مسئله هم در رابطه‌ی آن‌ها مشکل‌ساز می‌شود.

به عقیده‌ی محققان بهترین روش این است که اگر نیاز هست، هر دو تصمیم به لاغری بگیرند. زمانی که یک زوج با هم تصمیم می‌گیرند که عادت‌های بد غذایی‌شان را تغییر دهند حتی به هم نزدیک‌تر شده و رابطه‌شان محکم‌تر می‌شود.

نتایج این پژوهش به زوج‌ها یادآوری می‌کند حتی اگر یکی از آن‌ها قصد لاغری و رژیم گرفتن دارد این کار نباید روی رابطه‌ی آن‌ها تاثیر منفی بگذارد بلکه طرفین باید بیشتر هوای هم را داشته باشند.

منبع: medisite

کد خبر 239438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز