همشهری آنلاین: خبرنگار شبکه العالم از شهادت رایزن فرهنگی ایران در انفجارهای تروریستی بیروت خبر داد.

لبنان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرنگار شبکه العالم روز سه‌شنبه از شهاردت"ابراهیم انصاری" در انفجارهای تروریستی بیروت خبر داد.

هنوز هیچ مقام رسمی ایرانی خبر شهادت انصاری را تایید نکرده است.

در جریان انفجارهای صبح سه‌شنبه در نزدیکی سفارت کشورمان در بیروت تا کنون 17 تن کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

انفجار در 10 متری سفارت ایران به وقوع پیوسته و خسارات زیادی به ساختمان سفارت ایران در بیروت وارد شده است.

در این انفجار 12 خودرو در آتش سوخته‌ و شش ساختمان در اطراف سفارت ایران نیز دچار خساراتی شده‌اند.

دو انفجار به فاصله دو دقیقه به وقوع پیوسته که انفجار دوم ناشی از یک خودروی بمب‌گذاری شده "رنو" بوده است. ظاهرا در انفجار اول یک عامل انتحاری پیاده و در انفجار دوم یک عامل انتحاری سوار بر خودرو عامل انفجار بوده‌اند.

هنوز جزییات بیش‌تری درباره این انفجار منتشر نشده اما اخبار ضد و نقیض بسیاری گزارش می‌شود و نیروهای امنیتی اطراف محل انفجار را محاصره کرده‌اند.

برخی منابع خبری نیز از وجود حداقل یک عامل انتحاری به عنوان دلیل انفجار یاد می‌کنند و برخی دیگر از وقوع دو انفجار هم‌زمان خبر می‌دهند که انفجار اولیه کوچک ولی انفجار دوم خیلی شدیدتر بوده است.

در همین حال به گزارش سایت النشره، سفارت ایران از سلامت غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در لبنان و سایر دیپلمات‌های ایرانی خبر داده و عنوان داشته که خود سفارت هدف قرار نگرفته است.

تا کنون تعداد 8 نفر از قربانیان و 30 نفر از مجروحان این انفجارها به بیمارستان الزهرای بیروت منتقل شده‌اند که بنا به گفته مدیر بیمارستان حال 6 نفر از مجروحان وخیم گزارش شده و اعضای بدن 4 تن از مجروحان به دلیل شدت جراحات قطع شده است.

از سوی دیگر نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت موقت لبنان از اداره مدیریت بحران و بلایای طبیعی خواسته تا جلسه اضطراری تشکیل دهند.

وی ضمن تماس با سفیر کشورمان، این اقدام را عملی بزدلانه و تروریستی دانست. نخست وزیر لبنان هم‌چنین از نیروهای امنیتی خواسته به سرعت تحقیقات خود را آغاز کنند.

کد خبر 239309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز