همشهری آنلاین: مدیر بازاریابی شرکت اپل می‌گوید سامسونگ با کپی برداری از آی‌فون و آی‌پد به شهرت و تجارت اپل آسیب زده‌است.

phil schiller

به گزارش رویترز، فیل شیلر مدیر بازاریابی اپل روز جمعه ۲۷ آبان در جلسه دادگاهی در ایالت کالیفرنیا وقتی به عنوان شاهد حاضر شد اعلام کرد که شرکت سامسونگ با کپی برداری از محصولات شرکتش به نگاه مشتریان به اپل به عنوان یک «طراح و ایده‌پرداز» خدشه وارد کرده‌است.

دو شرکت اپل و سامسونگ که بزرگترین تولید کنندگان تبلت و گوشی‌های هوشمند در جهان هستند از سال گذشته تاکنون به دنبال شکایت از یکدیگر در دادگاه‌های متعددی حاضر شده‌اند. سال گذشته دادگاه حکم به پرداخت ۱ میلیارد دلار خسارت از سوی سامسونگ به اپل داد. اپل می‌گوید سامسونگ از طراحی‌ها اپل از جمله قابلیت زوم کردن روی صفحات با استفاده از نزدیک و دور کردن انگشت‌ها کپی‌برداری کرده‌است.

با این حال ماه مارچ امسال دادگاه دیگری دستور بازبینی در حکم دادگاه پیشین و کم کردن ۴۰۰ میلیون دلار از جریمه سامسونگ را صادر کرد.

اپل معتقد است سامسونگ باید ۳۷۹.۸ میلیون دلار برای استفاده از پنج فن‌آوری ثبت شده به کار رفته در آی‌فون که شامل ۱۱۴ میلیون دلار خسارت برای جبران کاهش فروش این گوشی‌است، به عنوان خسارت پرداخت کند. اما سامسونگ می‌گوید فقط ۵۲.۷ میلیون دلار برای جبران این خسارت کافی است.

یکی دیگر از موضوعاتی که به تازگی در دادگاه‌های اپل و سامسونگ مورد بحث قرار می‌گیرد عرضه آی‌پد مینی با نمایشگر کوچک است. سامسونگ می‌گوید اپل بعد از عرضه چند آی‌پد با نمایشگر بزرگ، آی‌پد مینی را عرضه کرده و این امر مصداق کپی برداری از استراتژی بازاریابی سامسونگ است که تبلت‌های آن با نمایشگرهایی با ابعاد مختلف در بازار موجود هستند.

فیل شیلر در واکنش به این ادعا در دادگاه روز جمعه گفت که ما فقط به دنبال بهبود محصولات خود بوده‌ایم و این امر هیچ ارتباطی به رقابت بین دو شرکت نداشته‌است. قرار است جلسه بازبینی در حکم پیشین در هفته‌های آینده ادامه یابد.

کد خبر 239130
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز