یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان به محمود گودرزی رای اعتماد دادند.

محمود گودرزی

بر این اساس گودرزی که چهارمین گزینه پیشنهادی دولت یازدهم برای وزارت ورزش و جوانان بود به عنوان دومین وزیر برای این وزارتخانه انتخاب شد تا کابینه دولت یازدهم نیز تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی صلاحیت چهارمین وزیر پیشنهادی دکتر حسن روحانی برای وزارت ورزش و جوانان صبح امروز یکشنبه برگزار شد. در پایان این جلسه که با دفاع رئیس جمهوری از گزینه پیشنهادی همراه بود و پس از صحبت‎های موافقان و مخالفان گزینه مطرح شده، رای‌گیری از نمایندگان مجلس انجام شد. بر اساس رای‌گیری انجام شده محمود گودرزی موفق به کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس برای مدیریت وزارت ورزش و جوانان شد.

در این رای گیری محمود گودرزی از مجموع 267 رای صاحب 199 رای موافق، 44 رای مخالف و 24 رای ممتنع شد. بدین ترتیب و طبق اعلام علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گودرزی موفق به کسب رای اعتماد از مجلسی‌ها شد.

محمود گودرزی در حالی با رای اعتماد نمایندگان مجلس به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد که پیش از وی، سه گزینه دیگر برای تصدی این وزارتخانه معرفی شده بودند اما هیچ یک از آنها موفق به عبور از سد مجلس نشده بودند. مسعود سلطانی‌فر، سید رضا صالحی امیری و سید نصرالله سجادی گزینه‌هایی بودند که به ترتیب در دولت یازدهم از سوی دکتر حسن روحانی برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی شدند اما به خاطر عدم رای اعتماد نتوانستند این مسئولیت را بر عهده بگیرند.

در هر صورت با رای اعتماد مجلس به محمود گودرزی، وی به عنوان دومین وزیر برای وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد. گودرزی یکشنبه هفته گذشته و پس از عدم رای اعتماد مجلس به سجادی، به عنوان چهارمین گزینه پیشنهادی برای این وزارتخانه انتخاب و معرفی شد.

ریاست فدراسیون تیراندازی (سال‌های 59 تا 61)، معاون فنی سازمان تربیت بدنی (سال‌های 59 تا 61) و مشاور آموزشی و تحقیقاتی رئیس سازمان تربیت بدنی (سال 65) از جمله سوابق ورزشی گودرزی است. وی که در حال حاضر رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران است، عضویت در شورای بازنگری طرح جامع ورزش کشور، عضویت در انجمن علمی تربیت بدنی، عضویت در هیات موسس انجمن ورزشی نویسان ایران، عضویت در انجمن جهانی خبرنگاران ورزشی (AIPS) و ناظر بر طرح جامع ورزش کشور را هم در کارنامه دارد.

محمد عباسی اولین وزیر ورزش و جوانان بود که در دولت محمود احمدی‌نژاد و همزمان با تاسیس این وزاتخانه آغاز به کار کرد.

کد خبر 238971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز