همشهری آنلاین: نماز ظهر و احیای شب عاشورا از مهم‌ترین برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) است.

مدیرکل تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: نماز جماعت در ظهر تاسوعا و عاشورا در صحن صاحب‌الزمان(عج)، صحن فاطمی (ضلع شرقی حرم) و میدان آستانه اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی افزود : در مسجد اعظم و شبستان امام خمینی (ره) نیز نماز جماعت ویژه برادران برگزار می شود.

وی در ادامه به برپایی آیین احیای شب عاشورا در حرم مطهر اشاره و اضافه کرد:‌ مراسم احیای شب عاشورای حسینی با برپایی آیین‌های محفل انس با قرآن و عترت و عزاداری و سوگواری از ساعت یک بامداد در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی گفت:‌ هیئت‌های عزاداری که از سمت خیابان امام خمینی(ره)،‌ نیروگاه و‌ شاه ابراهیم(ع) حرکت می‌کنند، می‌توانند از مسیر میدان شهید مطهری، پل شادمان، ورودی درب 22 صحن جوادالائمه(ع) و درب 21 مسجد اعظم وارد حرم مطهر و پس از عزاداری از مسیر درب 20 خارج شوند.

وی ادامه داد: دسته‌های عزاداری که از سمت بلوار امین، صفائیه، خیابان انقلاب و خیابان شهید طالقانی حرکت می‌کنند هم می‌توانند از مسیر درب شماره سه صحن امام رضا(ع) وارد حرم مطهر و پس از عزاداری وسوگواری از درب شماره 5 خارج شوند.

مدیر تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به اختصاص درب‌های ورودی‌ 14، 15، 16، 17،‌ 18، 19، 22، 23 و 24 برای خانواده‌ها خاطرنشان کرد:‌ در تاسوعا و عاشورای حسینی ورودی‌های یک، ‌5، ‌8، 9 و 10 ویژه آقایان و ورودی‌های 6 و 7 ویژه خواهران درنظر گرفته شده است

کد خبر 238548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز