جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین : سید محمد ابهری که از مهرماه 77 با حکم علی اکبر ناطق نوری به ریاست کتابخانه مجلس منصوب شده بود،

 پس از 8 سال تلاش بی وقفه جای خود را به دکتر احمد جلالی داد که به تازگی  دوران نمایندگی ایران در  یونسکو را به پایان رسانده است .
به گزارش همشهری آنلاین حکم دکتر احمد جلالی را دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس کنونی مجلس شورای اسلامی امضاء کرد و وی قرار است یک دوره چهار ساله ریاست کتابخانه مجلس را عهده دار شود.

دردوره ای که حجت الاسلام ابهری ریاست کتابخانه مجلس را برعهده داشت ، توجه ویژه ای به دیجیتالی شدن فعالیتهای کتابخانه مجلس شد  و از سوی دیگر سهمی موثر در توجه به نسخ خطی ونیز تجلیل از بزرگان و پیش کسوتان نسخ خطی ایفا کرد.

 حجت السلام ابهری  که در حال دریافت دانشنامه دکتری حقوق است ، تحصیلات  حوزوی را تا سطح اجتهاد در حوزه علیمه قم ادامه داده و سابقه تدریس در دانشگاه را نیز در کارنامه خود دارد.

 گزارش همشهری ‌آنلاین حاکیست دکتر احمد جلالی که از وی به عنوان جوان ترین عضو شورای انقلاب یاد می شود،در دوره کاری خود در یونسکو تلاشهای ارزنده ای برای شناسایی فرهنگ وتمدن ایرانی صرف کرد و مراسم تودیع وی از یونسکو در مراسمی باشکوه که بااجرای کنسرت گروه تازه استاد شجریان همراه بود،[خبر همشهری آنلاین از اجرای ویژه استاد شجریان در مقر یونسکو] سال گذشته در مقر یونسکو در پاریس برگزار شد.

مراسم تودیع ریاست سابق و معارفه رئیس کنونی کتابخانه مجلس، در ساعت 14  سه شنبه 22 خرداد در محل کتابخانه شماره 2 مجلس برگزار می شود.

کد خبر 23811

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز