مشاور بین‌الملل سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر معتقد است ایران می‌تواند مرکزی برای کشف، حمایت و معرفی استعدادهای منطقه و آسیای میانه شود.


علیرضا شجاع نوری، مشاور بین‌الملل سازمان سینمایی در ارتباط با اینکه آیا این سمت موازی با فعالیت بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی است که پیش از این کارهای اجرایی این بخش را انجام می‌داده است، به مهر گفت: با توجه به روحیه‌ای که از ایوبی رئیس سازمان سینمایی سراغ دارم، به نوعی دعوت از من برای این همکاری بیشتر در جهت کمک به آن چیزی است که موجود است. وی افزود: رئیس سازمان سینمایی احاطه کاملی بر حوزه بین‌الملل دارد و به همین دلیل به حرکت‌های مثبت در این زمینه تأکید می‌کند.

وی درنظر دارد در زمینه سینمای بین‌الملل با ابتکار عمل بیشتری قدم برداریم. شجاع نوری با اشاره به عملکرد خوب سینمای ایران در زمینه بین‌الملل و در بخش حضور در جشنواره‌ها گفت: سینمای ایران در این بخش همچنان حضور پررنگی دارد. به همین دلیل ما باید روی تولید مشترک و اکران فیلم‌های سینمای ایران در جهان بیشتر فعالیت کنیم. همچنین می‌توانیم از پتانسیل حضورهای جشنواره‌ای در این بخش کمک بگیریم. وی تأکید کرد: ما می‌توانیم ایران را به‌عنوان یک مرکز برای کشف، حمایت و معرفی استعدادهای منطقه و آسیای میانه قرار دهیم چرا که تجربیات سینمای ایران در زمینه‌های مختلف همچون حضورهای جشنواره‌ای می‌تواند کمک بزرگی برای آنها باشد. از این طریق می‌توانیم این کشورها را از راهنمایی سینمای غربی و شرقی بی‌نیاز کنیم که تقارن فرهنگی کمتری با آنها دارند. شجاع نوری در پایان عنوان کرد: درباره برگزاری هفته‌های فرهنگی و نمایش فیلم در خارج از کشور و همچنین جشنواره فیلم فجر برنامه‌هایی داریم که در آینده بیشتر درباره آنها صحبت می‌کنیم.

 

کد خبر 238077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز