جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۵:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر هیلاری کلینتون را کنار بگذارید، شارون استون تنها زنی است که در انتخابات ریاست‌جمهوری 2008 آمریکا شرکت دارد، البته در جشنواره هنری بینال ونیز.

به گزارش خبرگزاری رویترز در این جشنواره استون در آگهی تلویزیونی ساختگی پیکارهای انتخاباتی ساخته هنرمند ایتالیایی فرانسیسکو وزولی ظاهر می‌شود.

رقیب ساختگی انتخاباتی استون در این چیدمان هنری (installation art) فیلسوف فرانسوی برنارد - هانری لوی است.

مواجهه این دو به صورت آگهی‌های 60 ثانیه‌ای به طور همزمان روی پرده‌های مقابل یکدیگر در بینال ونیز به نمایش در می‌آید.

بینال ونیز که گاهی آن را  جشنواره اسکار دنیای هنر هم می‌نامند، از پنج‌شنبه 7 ژوئن (17 خرداد) برای بازدید ابتدایی خبرنگاران گشایش یافته است.

وزولی در باره اثرش گفت: "من برای این کار به دنبال فردی از هالیوود بودم که جایی است که مردم در آن به دنبال تخیل مطلق هستند. و فردی را نیز از دنیای فلسفه می‌خواستم که در آن افراد در جستجوی حقیقت مطلق هستند."

"این دو با یکدیگر در تعارضی آشکار قرار می‌گیرند."

استون در این آگهی تکه‌هایی از قبیل "صلح تنها پایان جنگ در عراق نیست" می‌پراند. او توصیه‌های پرآب و تابی را  از  مادر فرضی یک سرباز آمریکایی دریافت می‌کند، که اطمینان می‌دهد که استون "با زنان و مردان ما در جبهه‌ها از پس کار بر خواهد آمد."

مشاور رسانه‌ای سیاسی، مارک مک‌کینون، که مهندسی این آگهی‌ها را به عهده داشته گفت که تولید آنها چهار ماه وقتش را گرفته است.

مک‌کینون گفت:‌" به نظر من سیاست تا حد زیادی به موضع‌گیری و خلق یک پرسونا (شخصیت ظاهری) بستگی دارد... و و به نظر من وزولی هم می‌خواهد بر همین نکته تاکید کند."

وزولی گفت قصدش همچنین "ساختارشکنی‌کردن  از نقش دستکاری رسانه‌ای است."

عنوان نمایشگاه او در بینال ونیز "دموکرازی" (Democarazy) است و از شنبه آینده به روی عموم باز خواهد شد.

وزولی یا دنیای چهره‌های مشهور عالم هنر بیگانه نیست. او در ویدئوهای قیلیش از افرادی مانند هنرپیشه فرانسوی کاترین دونو و هنرپبشع برزیلی سونیا براگا استفاده کرده بود.

کد خبر 23787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز