چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

حامد بامروت‌نژاد، دبیر اجرایی چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به اکران فیلم‌های عمار در روز ۱۳آبان و اینکه بسته‌ای از فیلم‌های ضدآمریکایی برای اکران در روزهای قبل و بعد از ۱۳آبان آماده شده‌اند، به مهر گفت: این اکران چند روز است که شروع شده زیرا بعضی از اکران‌کننده‌ها نمی‌توانستند درست در همان روز ۱۳آبان فیلم‌ها را اکران کنند بنابراین اکران‌ها در ۵۰۰نقطه کشور شروع شده و تا چند روز آینده هم ادامه خواهد داشت.

جشنواره فیلم عمار


دبیر اجرایی چهارمین دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به رویکرد این جشنواره در توجه به مخاطب و ایجاد بخش‌های مختلف این جشنواره در تناسب با مخاطبان اظهار کرد: در جشنواره عمار مخاطب و بدنه مردم برای ما اهمیت زیادی دارند و اصلا بخش فیلم ما شاید به همین دلیل ارائه شد که مردم بتوانند در حد خودشان موضوعات اطراف خود را به تصویر بکشند. در بدنه مردمی فرهنگ، سیاست و اقتصاد مرز تنگاتنگی دارند و تلاش برای تأثیرگذاری در فرهنگ عمومی تلاش برای سیاست‌ورزی در عرصه عمومی است؛ یعنی اگر ما در حوزه فرهنگ کاری کنیم تأثیرش در حوزه سیاست هم مشخص می‌شود. بامروت‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به نقش فیلم‌های جشنواره در شکل‌گیری تجمعات اشاره و بیان کرد: قصد ما در دبیرخانه جشنواره مردمی عمار این بود که فضای فیلمسازی برای هر کسی که می‌خواهد وارد این میدان شود باز باشد و همه نقش‌آفرینی کنند و حوزه فرهنگ و هنر به‌عنوان بهانه‌ای برای حرکت‌های اجتماعی استفاده شود. همین که مردم در مساجد دور هم جمع می‌شوند یا در پایگاه‌ها فیلم را اکران می‌کنند باعث شروع این حرکت اجتماعی شد.

به گفته وی اگر کارگردان و فیلمساز ما بداند که فیلمش در کجا نمایش پیدا می‌کند و برای چه کسانی و به چه آرمان‌هایی عرضه می‌شود، مخاطب شناسی می‌کند و فیلم‌های کاربردی‌تری می‌سازد. مخاطب معمول سینمای ایران شاید از 300 تا 400هزار نفر بیشتر نشود اما اکران‌های مردمی فیلم عمار در هر کجا و هر نقطه‌ای می‌تواند شکل بگیرد و اصلا یکی از راه‌های برون‌رفت از نبود مخاطب در سینمای ایران همین است که به بدنه مردم بیشتر نزدیک شویم.

کد خبر 237813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز