همشهری آنلاین: پائول گمبچینی مجری باسابقه شبکه بی‌بی‌سی که به اتهام تجاوز و سوءرفتار جنسی بازداشت شده است اگرچه با قرار وثیقه آزاد شده، اما تصمیم گرفته اجرای برنامه در بی‌بی‌سی را موقتا متوقف کند.

مجری کهنه‌کار بی‌بی‌سی هم به اتهام سوءرفتار جنسی بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه اسکای‌نیوز، پائول گمبچینی گذشته و در جریان رسیدگی پلیس اسکاتلندیارد به پرونده موسوم به «یوتری» در منزلش در جنوب لندن صورت گرفته است. «یوتری» پرونده‌ای است که پس از افشای جرایم اخلاقی «جیمی سویل» مجری و ستاره سابق «بی‌بی‌سی» باز شد. سویل که دو سال قبل درگذشت اکنون بیش از 400 شاکی دارد. گفته می‌شود وی در زمان فعالیت خود تعداد زیادی از افراد زیر سن قانونی را مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده است.

گمبچینی بعد از بازداشت در پاسگاه پلیس مورد بازجویی قرار گرفته و نهایتا بعد از یک روز با قرار وثیقه آزاد شده است. یک سخنگوی شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرده است این مجری سابق رادیو و تلویزیون تمام اتهامات را رد کرده است.

بی‌بی‌سی همچنین اعلام کرده که گمبچینی فعلا به دلیل اتهامات وارد شده، قصد دارد در برنامه‌های این شبکه شرکت نکند. به همین جهت برنامه‌هایی که با مجری‌گری وی پخش می‌شد، فعلا برنامه‌های جایگزین پخش خواهد شد.

هفته گذشته هم یکی دیگر از متهمان پرونده «یوتری» که قرار بود در دادگاه حضور پیدا کند، به دلیل نامشخصی درگذشت. «دیوید اسمیث» 66 ساله به سوءاستفاده جنسی از کودکان متهم شده بود.

«پائول گمبچینی» شانزدهمین نفری است که در جریان پرونده «یوتری» بازداشت می‌شود. اغلب این افراد از کارکنان سابق یا کنونی شبکه بی‌بی‌سی هستند که به سوءاستفاده جنسی از افراد نابالغ و کودکان متهم هستند.

کد خبر 237275
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز