همشهری آنلاین: همایش بررسی احکام و ضوابط شرعی در حوزه پزشکی با حضور امیر سرتیپ رضا خرم طوسی، جانشین رئیس ستاد ارتش در محل دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد.

خرم طوسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش، دومین همایش بررسی احکام و ضوابط شرعی در حوزه پزشکی با حضور امیر سرتیپ رضا خرم طوسی، جانشین رئیس ستاد ارتش، امیر سرتیپ محمد حسین لشکری، فرمانده بهداشت و درمان ارتش و جمعی از فرماندهان، مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد.

امیر خرم طوسی در این همایش طی سخنانی با اشاره به جایگاه طب، بهداشت و درمان در نیروهای مسلح بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این دست مراسم و همایش ها نقش موثری در پاسخ‌گویی که موضوعات شرعی و احکام دینی در حوزه بهداشت و درمان دارد. وی در ادامه به اهمیت جایگاه علم و دانش در ارتش اشاره کرد و افزود: امروز هر علمی که برای ساختن این جامعه دینی مورد نیاز است، یک واجب کفایی محسوب می‌شود.

جانشین رئیس ستاد آجا افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای نهادینه کردن اخلاق‌محوری و دین‌محوری در حوزه درمان به کمک فقها نیاز دارد.

بنا بر این گزارش، 129 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که 98 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و بعد از کارشناسی داوران 29 مقاله برتر انتخاب شدند.

بررسی ضوابط شرعی در آموزش پزشکی، بررسی ضوابط شرعی در پژوهش‌های پزشکی و بررسی ضوابط شرعی در معاینه و درمان نیز از جمله محورهای این همایش بود.

کد خبر 237117
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز