سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

مهدیا گل محمدی: نام هفت‌حوض در طبیعت با آنچه در پایتخت به ذهن ما متبادر می‌شود و گاهی نشانی‌اش را از رهگذر‌ها می‌گیریم زمین تا آسمان فرق دارد.

گردشگری

در سکوتی وهم‌آلود که همچنان ادامه دارد هفت‌حوض استان خراسان را طبیعت‌ با آب باران تراشیده است. 7حوضچه طبیعی بکر در بستر یکی از سرشاخه‌های رودخانه‌ طرق در بلندی‌های رو به جنوب بینالود شکل گرفته که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. هر حوضچه به اندازه یک استخر است و آب از یکی به دیگری می‌ریزد.

برای دیدن یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شهرمشهد، باید به سمت کوه‌های خلج در اطراف مشهد رفت. این منطقه در جنوب شرقی مشهد و حدود ۷کیلومتر از آن فاصله دارد. پس از واردشدن به شهرک سیدی و جاده خلج، بعد از طی‌کردن حدود ۳کیلومتر از جاده، به دوراهی می‌رسید. باید بزرگراه و سپس آسفالت سمت چپ را ادامه بدهید تا به یک میدان برسید.

اگر قصد سفر به این منطقه را دارید باید بدانید بعد از رسیدن به این میدان مجبورید خودرو را پارک کنید. حدود ۲ کیلومتر از مسیر را پیاده طی کنید تا به هفت حوض برسید. به‌دلیل و جود سنگ‌های صاف و صیقلی باید جانب احتیاط را پس از ورود به منطقه در نظر داشت. به گردشگران پیشنهاد می‌شود تا حد امکان و به‌علت کوهستانی بودن منطقه بین طلوع تا غروب آفتاب از محیط طبیعی و دلپذیر این مکان بهره برده و وسایل و لوازم مناسب از قبیل کفش، لباس و... به همراه داشته باشند. برای چادرزدن در منطقه آذوقه همراه خود ببرید، چون در آن حوالی مغازه یا سوپر مارکتی پیدا نمی‌کنید.

مسئله دیگر صاف، صیقلی و مسطح‌بودن بیش از حد سنگ‌های آنجاست. اگر می‌خواهید از هر هفت ‌حوض به راحتی عبورکنید و لذت دیدن طبیعت بی‌مانند آن را از دست ندهید کفش‌های راحتی بپوشید که بتوانید راحت روی سنگ‌ها حرکت کرده و از آنها عبور کنید.
در پایان دوربین عکاسی را فراموش نکنید. با این کار تصویر‌هایی زیبا ثبت کرده و به دوست و آشنا این جاذبه طبیعی را معرفی خواهید کرد.

کد خبر 236916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز