همشهری آنلاین: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات در این کمیسیون خبر داد و گفت: در این سند راهبردی تلاش می شود تا سازمان فضایی ایران باردیگر به زیرمجموعه وزارت ارتباطات برگردد.

به گزارش مهر، محمد سلیمانی با بیان اینکه تصویب طرح جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به عنوان سند راهبردی این حوزه، پیش از این به امضای 80 نماینده مجلس رسیده است، اظهار داشت: این سند باید مراحل بررسی نهایی خود را در کمیسیون مربوطه بگذراند که در این زمینه کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بررسی نهایی این سند را عهده دار شده است.

وی با بیان اینکه ابعاد مختلف راهبرد فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه این بخش و نیز گسترش سایر بخش ها با استفاده از این فناوری از جمله موضوعاتی است که در این سند راهبردی با دید کلان به آن توجه شده است گفت: در این سند و طرح راهبردی تلاش این است که با توجه به اظهارات کارشناسان، سازمان فضایی ایران که هم اکنون زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری است به عنوان یکی از مجموعه های کلیدی ارتباطی کشور، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بازگردد.

رئیس کمیته فناوری‌های نوین مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به بازگشت سازمان فضایی ایران به زیرمجموعه این وزارتخانه نگاه مثبتی دارد.

سلیمانی تاکید کرد: سند جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از اعمال نظرات نهایی برای طرح در صحن علنی مجلس و تبدیل شدن به قانون آماده می شود.

کد خبر 236660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز