دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: رامبد جوان چهره محبوب سینمای کمدی و سازنده «ورود آقایان ممنوع» یکی از پرفروش‌ترین کمدی‌های سال‌های اخیر، این روزها در فیلم «گناهکاران» ساخته فرامرز قریبیان سیمایی متفاوت را از خود به نمایش گذاشته است.

رامبد جوان

جوان که برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد، نشان داد آنقدر انعطاف دارد که حتی برای نقشی کاملا جدی در اثری پلیسی نیز گزینه‌ای مناسب باشد. رامبد جوان در سال‌های اولیه بازیگری‌اش که بیشتر در تلویزیون فعال بود، از سوی عده‌ای از منتقدان متهم به تقلید از بازی جیم‌کری کمدین آمریکایی می‌شد. اینها مربوط به دوران سریال «خانه سبز» و نقش «فرید جینگل برد» است و پس از آن جوان توانست جایگاه خود را به‌عنوان کمدین تثبیت کند. حالا حضور موفق در نقش پیچیده و جدی در اثری پلیسی می‌تواند فصل تازه‌ای را در کارنامه رامبد جوان رقم بزند. ایسنا با این بازیگر گفت و گویی انجام داده که بخش هایی از آن را می‌خوانید:

  • چه شد که در گناهکاران نقشی جدی را ایفا کردید؟

واقعیت این است که نقشی را به من پیشنهاد دادند و من هم قبول کردم. فکر می‌کنم اگر نتوانم نقشی را بازی کنم، پس باید از این حرفه انصراف دهم؛ یعنی پس از سال‌ها کارکردن در این حرفه، مشخص است که من بازیگرم. هر چند اینکه بازیگر خوبی هستم یا خیر، به‌نظر دیگران برمی‌گردد اما به‌نظر خودم کارم را بلدم و وقتی سناریو خوب باشد، می‌توانم از پس کار برآیم.

  • یعنی بازی خوب شما به‌دلیل سناریوی خوب هم بوده است؟

بله این مسئله مهم است که بدانیم یک بازیگر خوب، در هر شرایطی نمی‌تواند خودش را نجات دهد و به ترکیبی از کارگردان و فیلمنامه نیاز دارد. در گناهکاران سناریو درست پرداخت شده بود و کارگردانی و بازیگری هم صحیح بود. این کار جزو معدود فیلم‌هایی بود که با سلیقه نگارش شده بود، آدم‌ها شخصیت‌پردازی شده بودند و همه‌‌چیز کاملا روشن بود؛ درنتیجه تمام این موارد، درکنار نقش یک پلیس متفاوت در جذب‌کردن من تأثیر داشت.

  • این نخستین بار بود که در فیلمی با فرامرز قریبیان کار می‌کردید، این همکاری چطور بود؟

خوب بود. آقای قریبیان آقاترین بازیگر سینمای ماست و این خیلی خوب است که یک نفر این‌قدر محترم و با وقار باشد. ایشان به‌خاطر روحیه حرفه‌ای و شخصی کاملاً جدی و با جذبه هستند، اما به موازات این خصوصیات طناز و اهل خنده هم هستند، من هم از آنجایی که کلا آدم خوش‌مشرب و شوخ‌طبعی هستم، برای هم جوک هم تعریف می‌کردیم و یک فضای خوب و همراه با شوخی در طول کار داشتیم.

  • در تلویزیون، «گمگشته» یک سریال غیرکمدی بود که ساختید و کار خوبی هم بود. نمی‌خواهید در سینما هم تجربه یک کار جدی داشته باشید؟

این روزها در شرایطی که کارگردان‌ها به‌دنبال یک سناریوی خوب هستند، من همین الان 6فیلمنامه خیلی خوب دارم که 2تای آنها کاملا جدی است؛ یعنی یکی از آنها خیلی خشن است و دیگری کمی غم‌انگیز و من می‌میرم برای اینکه آن فیلم خشن را بسازم. فقط منتظرم ساخت «خندنده» تمام شود.

  • بعد از ورود آقایان ممنوع احتمالا پیشنهادهای زیادی برای فیلم کمدی داشتید.

بله پیشنهادهای زیادی مطرح شد، اما هیچ کدام خوب نبودند. درباره قسمت دوم ورود آقایان ممنوع هم با مانی و پیمان صحبت‌هایی داشتیم و طرح خیلی بامزه‌ای درآوردیم. ساخت آن یک دوره منتفی شد و همه انصراف دادیم، اما دوباره صحبت‌هایی مطرح شده است.

 

کد خبر 236609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز