سعید مروتی: ناصر ملک‌مطیعی بازیگر قدیمی سینمای ایران بعد از ۳۵ سال حالا در فیلم «نقش نگار» بازی می‌کند.

ناصر ملک مطیعی

ملک‌مطیعی در گفت‌وگویی که با خبرنگاران انجام داده به دوری 35ساله‌اش از سینما اشاره کرده که شامل همه سال‌های پس از انقلاب می‌شود. البته در فاصله‌ سال‌های 57 تا 61 او به همراه چند بازیگر قدیمی دیگر در فیلم «برزخی‌ها» بازی کرده که آخرین حضورش در سینمای ایران محسوب می‌شد تا اینکه خبر رسید جلوی دوربین علی عطشانی در فیلم نقش‌نگار رفته است. اینکه چه شد اغلب بازیگران مشهور قبل از انقلاب در سال‌های پس از انقلاب امکان فعالیت نیافتند داستانی مفصل دارد که نقل آن در حوصله این یادداشت نیست. ناصر ملک‌مطیعی پس از سال‌ها دوری بازگشته و در هشتادوچندسالگی دیگر تداعی‌کننده قهرمان کلاه‌مخملی فیلم‌های فارسی نیست.

علی عطشانی کارگردان فیلم نقش‌نگار چند سالی است که به سینما آمده و تقریبا همه فیلم‌هایش را هم با انبوهی حاشیه و جنجال ساخته است. از «دموکراسی تو روز روشن» گرفته تا «تلفن همراه رئیس‌جمهور» و حتی‌ «آقای الف» که به عنوان اولین فیلم سه‌بعدی سینمای ایران اکران شد، تقریبا هر فیلم عطشانی نکته‌ای فرامتنی داشته است. حالا هم که در فیلم تازه این کارگردان کنار بازیگران مطرح این سال‌ها، ملک‌مطیعی ایفای نقش کرده تا نقش‌نگار مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

علی عطشانی نشان داده که خوب بلد است فیلم‌‌هایش را در رسانه‌ها مطرح کند و فقط نکته‌اش اینجاست که علی عطشانی تا اینجا فقط فیلم‌‌های پر سر و صدا ساخته ولی هنوز فیلم خوبی نساخته. فیلم‌های این کارگردان جز اینکه کیفیت قابل‌قبولی نداشته‌اند، اغلب در گیشه هم شکست خورده‌اند. اینکه یک کارگردان فعال در بخش خصوصی با وجود شکست تجاری فیلم‌هایش همچنان و پشت سر هم فیلم می‌سازد، نکته جالب‌توجهی است.

فیلم پربازیگر نقش نگار به‌عنوان فیلم تازه عطشانی چندی پیش کلید خورد. در حالی که قبلا گفته شده بود این فیلم توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود و در روزهای آخر فیلمبرداری از نماینده بخش خصوصی رونمایی شد: آقای بابک زنجانی مولتی‌میلیاردر معروف که این روزها همه جا صحبت از اوست.

بابک زنجانی جوان ثروتمندی که صاحب تقریبا همه چیز از باشگاه ورزشی تا شرکت هواپیمایی، بانک، کارخانه، شرکت‌های تجاری و... است؛ پس از سرمایه‌گذاری در فیلم «هیچ کجا هیچ کس» ساخته ابراهیم شیبانی که به‌تازگی از پرده سینماها پایین آمد و در گیشه هم شکست خورد، حالا برای دومین‌بار پولش را خرج سینما کرده است.

مالک باشگاه راه‌آهن اعلام کرده می‌خواهد با همه قوا وارد سینما شود. علاقه زنجانی به سینما را می‌‌شد در گفت‌وگوی مفصلی که با هفته‌نامه آسمان انجام داده هم مشاهده کرد.

گفت‌وگویی که نشان‌دهنده علاقه زنجانی به فیلم‌های هالیوودی بود و مولتی‌میلیاردر جوان در نقش اول فیلم از هیچ به همه چیز می‌رسد؛ بماند که بعد از انتشار این گفت‌وگو بخش‌های زیادی از آن توسط فعالان سیاسی و اقتصادی تکذیب شد. حالا زنجانی آماده ورود تمام‌قد به عرصه سرمایه‌گذاری در زمینه تولید فیلم شده است؛ هر چند در مورد همین پروژه نقش‌نگار گفته می‌شود اغلب عوامل از اینکه سرمایه‌گذار فیلم زنجانی بوده، بی‌اطلاع بوده‌اند و ظاهرا رسانه‌ای‌شدن حضور ایشان، نارضایتی تعدادی از عوامل فیلم را به همراه داشته است.

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هم با توجه به انبوه حاشیه‌ها و نکات ریز و درشتی که درباره چگونگی انباشت ثروت و سرمایه توسط زنجانی مطرح می‌شود، مفهوم تازه‌ای یافته است.

کد خبر 236429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز