گروه شهری: در پی بازدید هفته گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس از بخش جنوبی خط۳ مترو، دبیر مجمع نمایندگان تهران از پیگیری مصوبات کمک به متروی پایتخت خبر داد.

موضوع فاینانس ادامه خط 3مترو در کنار اختصاص یک میلیارد دلار می‌تواند توسعه و سرعت ساخت متروی تهران را با افزایش چشمگیری پیش ببرد.اختصاص یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به مترو و فاینانس امتداد خط 3 تا اسلامشهر از محورهای کمک به متروی تهران است که در سال‌های اخیر قرار بود منابع مالی برای توسعه متروی پایتخت اختصاص یابد اما دولت دهم مانع از رسیدن آن به شهرداری شد.

حسین طلا، دبیر مجمع نمایندگان تهران و از بازدید‌کنندگان مترو در هفته گذشته، با بیان اینکه توان ساخت مترو در شهرداری تهران به حدی است که با تأمین اعتبار مورد نیاز، طی 4تا 5سال ظرفیت مترو افزایش یافته و خطوط تکمیل می‌شوند، گفت: مجمع نمایندگان تهران تلاش می‌کند تخصیص یک میلیارد دلار مصوبه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام از صندوق توسعه ملی برای متروی تهران را پیگیری کرده تا تحقق یابد. سخنگوی مجمع نمایندگان تهران اظهار کرد:

سال گذشته طی تفاهمی بین استانداری، دولت و شهرداری تهران مقرر شد، خط 3تا اسلامشهر امتداد یابد و حدود 17میلیارد تومان نیز برای این امر اعتبار درنظر گرفته شد که بخشی از آن نیز تخصیص پیدا کرد. طبیب‌زاده نوری دیگر نماینده مجلس که در بازدید هفته گذشته حضور داشت، در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه پروژه‌های در دست احداث مترو در تهران پروژه‌هایی بسیار سنگین است که به واقع عزم و اراده جهادی می‌خواهد، گفت: رفت‌وآمد شهروندان به شهرک‌های حاشیه تهران با مشکلات بسیاری روبه‌روست و ضرورت تقویت خطوط متروی تهران را می‌طلبد و مجمع نمایندگان تهران باید احداث 4خط متروی حومه‌ای را نیز برای شهر تهران پیگیر شود. وی به‌عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی قول داد توجه به مترو درصدر بودجه سال 93به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

کد خبر 236408
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز