همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اعلام علت افزایش ریزگردها در هوای تهران در روز گذشته (۲۹ مهر) از قرار داشتن هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خبر داد.

آلودگی هوا

دکتر رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا در پایتخت 138 بوده و بیشترین میزان آن با عدد 215 متعلق به منطقه 19 است، افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه شاخص کیفیت هوا بین 100 تا 150 قرار دارد، هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی اضافه کرد: در همین راستا توصیه می‌شود که بیماران قلبی، کودکان، سالمندان و بانوان باردار از فعالیت در این شرایط هوایی پرهیز کنند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران علت افزایش ریزگردها در هوای پایتخت در روز گذشته را برخورد دو توده سرد و گرم اعلام کرد و افزود: همین امر سبب ایستایی شدید هوا شده بود که در ساعات پایانی روز به تدریج برطرف شد.

رشیدی، دو منشاء داخلی و بیرونی را برای افزایش ذرات معلق کوچک‌تر از 2.5 میکرون در هوای پایتخت عنوان کرد و افزود: منشاء بیرونی ریزگردهایی است که از غرب و جنوب غرب کشور به پایتخت می‌آید و عوامل داخلی نیز ناشی از احتراق موتور خودروها، اصطکاک بین لاستیک و سطح خیابان و ... است؛ بنابراین مشخص است که افزایش ذرات معلق کوچک‌تر از 2.5 میکرون الزاما وابسته به فرآیند سوختی نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روند غلظت آلاینده‌ها در پایتخت نزولی است به ایسنا، گفت: بر اساس پارامترهای هواشناسی، پیش‌بینی می‌شود که این مشکل تا رسیدن به روزهای پایانی هفته حل شود، چرا که بر اساس پیش‌بینی‌ها از روز چهارشنبه با افزایش سرعت باد روبرو خواهیم بود و از روز پنجشنبه و جمعه نیز با توجه به تعطیلات رسمی، حجم ترددها کاهش می‌یابد. 

کد خبر 236030
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز