همشهری آنلاین: کتاب «نام علی (ع) در معماری اسلامی ایران با روش خط بنایی» چهارشنبه ۸ آبان در موزه امام علی (ع) رونمایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، «مصطفی اسدزاده» مدیر ارتباطات پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات گفت: آیین رونمایی از کتاب نفیس «نام علی (ع) در معماری اسلامی ایران با روش خط بنایی» با حضور نویسنده اثر «غلامحسین معماریان» محققان و پژوهشگران روز چهارشنبه 8 آبان ساعت 10 در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار خواهد شد.

وی همچنین از حضور «سید محمد بهشتی» مشاور ارشد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان سخنران کلیدی مراسم خبر داد و افزود: این کتاب یکی از دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است که در پژوهشکده هنرهای سنتی- اسلامی تهیه و تدوین شده است.

در این کتاب با تمرکز بر نام مقدس علی (ع) نشان داده شده است که چگونه معماران و هنرمندان با مواد و مصالح، دهها شکل متنوع از نام علی (ع) را به وجود آورده اند.

به گفته وی در این تحقیق بیش از 45 بنای تاریخی در ایران به طور مستقیم مشاهده و بازبینی شده است.

همچنین برای دستیابی به اطلاعات دقیق درباره نحوه ترسیم و نام های برخی از نقوش در بناها به استادان گرانقدر نسل اول معماری و کاشیکاری مراجعه شده است.

به گفته اسدزاده در اجرای این طرح پژوهشی بیش از 55 نفر با محقق اصلی همکاری داشته اند.

این اثر پژوهشی پس از داوری و ارزیابی در چرخه نشر قرار گرفته و در قالب قرارداد مشترکی با نشر آرما در اصفهان، به زیور چاپ آراسته شده است.

کتاب«نام علی (ع) در معماری اسلامی ایران با روش خط بنایی» در 264 صفحه مصور قطع رحلی با کاغذ گلاسه رنگی و در شمارگان هزار نسخه و با قیمت 60 هزار تومان توسط انتشارات آرما و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

کد خبر 235971
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز