گروه اقتصادی: ۲۹ مهر وزیر صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی جلسه‌ای با همه بانک‌ها برای شناسایی راهکارهای مهار تورم برگزار کردند.

این خبر را  اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد. تا زمان تنظیم این خبر جزئیات نتایج این نشست منتشر نشده است، اما عبور نرخ تورم از مرز 40درصد در پایان تابستان امسال، دولت یازدهم را به این نتیجه رسانده که هرچه زودتر تورم را مهار کند. آخرین گزارش‌های رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که آهنگ رشد تورم کند شده و تورم نقطه به نقطه هم در حال پایین آمدن است.

همزمان خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد که اکبر کمیجانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی، بسته پولی جدیدی برای کنترل نقدینگی و جلوگیری از بسط پایه پولی آماده کرده که قرار است جزئیات آن با تیم اقتصادی دولت و فعالان بخش‌خصوصی و مدیران بانک‌ها در میان گذاشته شود. یکی از محورهای جدی بسته سیاستی مدنظر بانک مرکزی کاهش شکاف بین نرخ تورم با نرخ سود بانکی با هدف جمع‌کردن نقدینگی و سوق‌دادن آن به سمت بانک‌هاست.

عضو شورای پول و اعتبار در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر نرخ سود بانکی بیان کرد: این مورد موضوع پیچیده‌ای است و به جهت اینکه ما با رکود تورمی مواجه هستیم باید در این مورد بسیار دقیق فکر کنیم.محمد نهاوندیان افزود: تصمیم‌گیری درباره‌ این موضوع باید به نحوی باشد که اثر تورمی آن به حداقل برسد. این موضوع باید از سوی شورای پول و اعتبار مورد بررسی قرار گیرد. در حال حاضر نیز بحث‌هایی صورت گرفته و در انتظار نتایج آن هستیم. برخی خبرها حکایت از آن دارد که بانک مرکزی مصمم است تا فشار سنگین کسری بودجه دولت بر سیاست‌های پولی کاهش یابد.

کد خبر 235908
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز