گروه حوادث: مرد شیطان‌صفت، پس از گریم چهره، خودش را دکتر جا می‌زد تا نقشه‌های سیاهش را عملی کند.

متهم

او بعد از بیهوش‌کردن طعمه‌هایش، اموال آنها را سرقت می‌کرد و بعضی از آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد.وی 26شهریورماه تحت تعقیب مأموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت؛ زمانی که مردی به همراه همسر و خواهرش به کلانتری 113بازار رفت و از نقشه سیاه یک پزشک قلابی خبر داد.

وی در توضیح ماجرا گفت: از شهرستان برای خرید داروی ام‌اس همسرم به تهران آمدیم. روز حادثه به سمت بازار تهران رفتیم که در بین راه با مرد میانسالی آشنا شدیم. او مرد شیک‌پوشی بود و خود را پزشک و متخصص داروساز معرفی کرد. وی مدعی شد که صاحب یک داروخانه است و می‌تواند داروهای مورد نیاز همسرم را با قیمت بسیار ارزان برایمان تهیه کند. او همچنین عنوان کرد که می‌تواند برای من و حتی همسر و خواهرم شغل مناسبی در تهران پیدا کند. مالباخته افزود: پزشک قلابی از ما خواست که برای ادامه صحبت به پارک شهر برویم. او در آنجا از شرایط کار گفت و میزان حقوقی که قرار بود به ما پرداخت کند. سپس به بهانه انجام آزمایش خون و ‌تست اعتیاد، تعدادی کپسول زردرنگ به ما داد و خواست که آنها را بخوریم.

شاکی ادامه داد: ما که در آن شرایط نیاز به شغل مناسب و تهیه داروهای همسرم داشتیم، حرف‌هایش را باور کردیم و کپسول‌ها را خوردیم اما چند دقیقه بعد بیهوش شدیم. 3روز بعد زمانی که به هوش آمدیم، در بیمارستان بودیم. در آنجا متوجه شدیم 5میلیون تومان پول خرید داروهای همسرم و همچنین طلاهای وی به سرقت رفته است.

افزایش شکایت‌ها

درحالی‌که ردیابی‌های کارآگاهان برای شناسایی متهم ادامه داشت پرونده مشابه دیگری در نهم مهرماه سال‌جاری به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارجاع شد. در این پرونده آمده بود که دکتر قلابی به همین شیوه زوج جوانی را فریب داده و بعد از بیهوش‌کردن آنها اموالشان را دزدیده است.مرد جوان هنگام طرح شکایت به کارآگاهان گفت: همراه همسرم برای تهیه وام به بانکی در حوالی بازار تهران رفته بودیم اما چون رئیس بانک نبود، تصمیم گرفتیم تا رسیدن او به پارک برویم.

در آنجا بود که مردمیانسال و شیک‌پوشی را دیدیم. او خود را پزشک معرفی کرد و گفت که قصد استخدام یک زن و شوهر به‌عنوان سرایدار و همچنین برای کار در داروخانه دارد. ما هم که شغل مناسبی نداشتیم، قبول کردیم و او ما را به مسافرخانه‌ای در منطقه باب‌همایون دعوت کرد تا قرارداد کار تنظیم کنیم. وقتی وارد آنجا شدیم، وی گفت که برای استخدام باید آزمایش خون بدهیم و قبل از آن باید تعدادی کپسول زردرنگ را که همراهش بود، بخوریم. اما ما با خوردن آنها بیهوش شدیم. وقتی به‌هوش آمدیم خود را در بیمارستان دیدیم و متوجه شدیم که طلا و جواهرات همسرم به ارزش 10میلیون تومان به همراه کیف دستی‌ام که داخل آن 70دلار، 500هزارتومان پول و 2عدد گوشی موبایل بود، به سرقت رفته است.

پس از دومین شکایت، مأموران دریافتند که با مردی خطرناک روبه‌رو هستند و در ادامه راهی مسافرخانه‌ای شدند که وی در آنجا اتاق اجاره کرده بود. چهره دکتر قلابی در دوربین مداربسته ضبط شده بود و کارآگاهان در ادامه بررسی‌ها دریافتند که وی مجرمی سابقه‌دار به نام محمد علی، 54ساله است. او پیش از این هم به اتهام ارتکاب سرقت‌های مشابه دستگیر و راهی زندان شده بود.

مرگ در بیهوشی

مأموران در ادامه متوجه شدند که چند سال پیش یکی از طعمه‌های این مرد به‌علت عوارض ناشی از مصرف داروهای بیهوشی جان باخته است. در آن زمان متهم طبق نظر قاضی 40درصد در مرگ قربانی مقصر شناخته شده و 10تیرماه سال‌جاری از زندان آزاد شده بود.

پس از آن نیز جرایمش را از سر گرفته بود. مأموران که احتمال می‌دادند متهم باز هم به مسافرخانه‌های حوالی بازار برود، تصویر او را در اختیار صاحبان مسافرخانه‌ها قرار دادند تا اینکه نیمه‌شب 25مهرماه، زمانی که محمدعلی همراه زن و مرد جوانی به یکی از مسافرخانه‌های منطقه باب‌همایون رفته بود و قصد داشت آنها را مثل بقیه طعمه‌هایش بیهوش کند، به دام انداختند.

متهم قصد داشت تا با خوردن چندین عدد از قرص‌های همراهش خودکشی کند اما دستگیر شد و زن و مرد بیهوش به بیمارستان منتقل شدند. مرد شیطان‌صفت در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد و محل نگهداری اموال مسروقه در خیابان خیام شناسایی شد. در بازرسی از این محل وسایل گریم چهره، چندین دست کت و شلوار، ‌انواع عینک‌های آفتابی، قرص‌ها و آمپول‌های بیهوشی کشف شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد تبهکار برای اینکه دم به تله ندهد، هربار با گریم، سعی می‌کرده چهره‌اش را تغییر دهد. همزمان با دستگیری وی، تعدادی دیگر از طعمه‌های این مرد شناسایی شدند؛ زنان جوانی که برخی از آنها بعد از بیهوش‌شدن، از سوی او مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند. دکتر قلابی به یکی از آنها گفته بود که متخصص پوست است و با دادن قرص‌هایی برای رفع جوش‌های صورت او را قربانی نقشه‌اش کرده‌بود. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به مجوز قضایی برای انتشار تصویر چهره این مرد شیطان‌صفت، از شاکیان احتمالی خواست برای شکایت به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 235890
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز