همشهری آنلاین: اشپیگل با بازبینی و بررسی دقیق اسناد منتشر شده توسط ادوارد اسنودن دریافت که دولت آمریکا سرور ایمیل دولتی را برای استراق سمع ارتباطات رئیس‌جمهور پیشین مکزیک، فیلیپ کالدرون هک کرده‌است.

براساس گزارش Cnet، آژانس امنیت ملی آمریکا،‌NSA، با هک کردن سیستماتیک سرور ایمیل و حساب کاربری رئیس‌جمهور پیشین مکزیک مکالمات و ارتباطات دولت مکزیک را تحت نظر داشته‌است.

این دامنه ایمیل که توسط دیگر اعضای کابینه مکزیک نیز مورد استفاده قرار داشت حاوی ارتباطات دیپلماتیک، اقتصادی و سیاسی بوده و هست. هک ایمیل فلیپ کالدرون توسط بخشی از این سازمان به نام TAO انجام گرفته‌است و به گفته اشپیگل،‌این ایمیل منبعی پربار از اطلاعات بوده‌است.

NSA در بازه زمانی دو هفته‌ای در تابستان سال 2012 ارتباطات موبایلی رئیس‌جمهور کنونی مکزیک و 9 نفر از نزدیکانش را تحت کنترل داشته‌است. برای شناسایی افراد وابسته به انریکه پنا نیتو از نرم‌افزاری ویژه استفاده شده‌ و هریک از این افراد نیز به صورت مجزا تحت نظر قرار گرفته‌اند.

NSA به طور کلی 85 هزار و 489 پیامک که برخی از آنها توسط شخص پنا نیتو رئیس‌جمهوری کنونی مکزیک ارسال شده بودند را بازخوانی کرده‌است. NSA اظهار‌نظر درباره اتهامات وارد شده به این آژانس در اشپیگل را نپذیرفت و اعلام کرد لزومی ندارد این آژانس به هر نوع اتهام به فعالیت‌های جاسوسی پاسخ دهد و دولت آمریکا در راستای سیاست‌های خود اطلاعات محرمانه‌ خارجی که دیگر کشورها نیز به آنها دسترسی دارند را جمع‌آوری می‌کند.

این آژانس با تاکید بر سخنان اوباما در دفاع از برنامه‌های جاسوسی NSA در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اعلام کرد درحال بازبینی شیوه‌های جمع‌آوری اطلاعات است تا بتواند میان نگرانی‌های مشروع امنیتی و نگرانی از تجاوز به حریم خصوصی کاربران و هم‌پیمانان تعادل برقرار کند.

باراک اوباما به تازگی از برنامه‌های جاسوسی NSA به عنوان ابزاری ضروری برای مقابله با تروریسم دفاع کرد و با وجود قانونی نامیدن فعالیت‌های این آژانس، چهار طرح پیشنهادی را برای رفع نگرانی کاربران داخلی و خارجی از نقض حریم خصوصی‌شان برشمرد.

کد خبر 235824
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز