دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اسمارت‌فون‌ها به زودی و با استفاده از مخزن رایحه‌ای قابل اتصال می‌توانند از بوهای مختلف به جای نور یا صدا به عنوان هشداردهنده گوشی استفاده کنند.

اسمارت‌فون

براساس گزارش فاکس نیوز، اپلیکیشن ویژه این دستگاه کوچک می‌تواند با تنظیم دستگاه، دستور پخش بوهای مختلفی را در هوا صادر کند. برای مثال زمانی که کاربر درحال خوردن غذایی ساده و نه چندان خوش طعم است،‌ این دستگاه کوچک می‌تواند بوی غذاهایی محبوب مانند کباب یا سیب‌زمینی کره‌ای را در فضا پخش کند.

اسمارت‌فون

سازندگان این دستگاه و اپلیکیشن آن همچنین امیدوارند با استفاده از طیف گسترده بوهایی که در درون این مخزن کوچک گنجانده شده بتوانند رایحه را جایگزین پیام‌های هشدار صوتی کنند. برای مثال به جای اینکه کاربر صبح‌های زود با صدای زنگی گوش‌خراش و طولانی از خواب بیدار شود،‌ می‌تواند با بوی قهوه تازه بیدار شود و یا زمانی که پیامکی از فرد مورد علاقه‌اش دریافت می‌کند، بوی گل رز در فضا پخش شود.

تاکنون 12 رایحه مختلف در درون این مخزن گنجانده شده است: از بوی توت‌فرنگی،‌نعنا و یاس گرفته تا بو‌های غیر‌عادی‌تر از قبیل بوی سوژ ذرت، نان دارچینی و پودر کاری.

قیمت هر یک از این مخزن‌ها پنج دلار است و گنجایش 100 بار اسپری دارند. خود ابزار پخش‌کننده که به بزرگی یک توپ پینگ‌پونگ است و مستقیما به رابط استریوی گوشی وصل می‌شود، 35 دلار بوده و با آی‌پد،‌آی‌فون و گوشی‌های اندرویدی همخوانی دارد.

کد خبر 235801
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز