مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی در دانشگاه جرج واشنگتن امریکا، اولین پیاده‌روی خورشیدی جهان را ساخته‌اند. به گفته آن‌ها پس از سقف منازل، پیاده‌رو بیشترین سهم بی‌استفاده از تابش نور خورشید را دارد.

پیاده‌روی خورشیدی

به گزارش تبیان، ما معمولاً صفحات فوتوولتائیک را روی سقف‌های منازل می‌بینیم، چرا که سطوح وسیع و بازی هستند که مقدار زیادی نور خورشید دریافت می‌کنند. حال می‌دانید غیر از سقف‌ها چه جای دیگری هست که زمان طولانی در طول روز، نور می‌بیند؟ پیاده‌رو.

به گزارش گیزمگ، گروهی از محققان دانشگاه جرج واشنگتن در شهر واشنگتن، با در نظر گرفتن این امر، چیزی را اختراع کردند که ادعا می‌شود "اولین پیاده‌رو از جنس صفحه‌های خورشیدی در جهان است".

این مسیر، که برای نمایش توانایی‌های این فناوری طراحی شده، از 27 صفحه مات تشکیل شده که مجموع ظرفیت تولید برق آنها 400 وات است. این ظرفیت برای روشن کردن یک آرایه از 450 لامپ ال‌ای‌دی که مسیر را در شب روشن می‌کنند و از زیر سلول‌ها به پیاده‌رو نور می‌تابانند، کفایت می‌کند.

این پیاده‌رو با مساحت 9.3 مترمربع با استفاده از صفحات فوتوولتائیک سقفی مقاوم تولید شرکت اسپانیایی Onyx Solar ساخته شده است. هر یک از این صفحات به گونه‌ای ساخته شده‌اند که تاب تحمل وزن فردی را که روی سقف گام برمی‌دارد داشته باشند. آن‌ها سطحی ضد لغزش دارند و می‌توانند وزنی تا حداکثر 400 کیلوگرم را تاب بیاورند.

این مسیر، که برای نمایش توانایی‌های این فناوری طراحی شده، از 27 صفحه مات تشکیل شده که مجموع ظرفیت تولید برق آنها 400 وات است. این ظرفیت برای روشن کردن یک آرایه از 450 لامپ ال‌ای‌دی که مسیر را در شب روشن می‌کنند و از زیر سلول‌ها به پیاده رو نور می‌تابانند، کفایت می‌کند. این مجموعه همچنین در بردارنده یک قسمت مسقف در ادامه پیاده‌رو است که چند سلول خورشیدی دیگر روی سقف آن قرار دارند.

انرژی نو

کد خبر 235686
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز