یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

یزد- محـمدخـادمی: در ۱۵کیلومتری شمال‌غربی شهر یزد و در کنار شهر اشکذر استان یزد، شهری به نام زارچ قرار گرفته است.

شهریزد

این شهر تا سال 42جزو نواحی روستایی به‌حساب می‌آمد و از آن سال به بعد به‌عنوان منطقه شهری شناخته و بالطبع دارای شهرداری هم شد. این شهر مانند چند شهر کوچک یزد همیشه مشکلاتی داشته است. زارچ از مبلمان شهری مناسبی برخوردار نیست و به همین دلیل ساماندهی میدان ولایت که در جاده یزد به میبد قرار دارد و به‌عنوان معابر اصلی ورودی شهر زارچ به‌حساب می‌آید 6سال پیش در دستور کار قرار گرفت. با وجود گذشت این همه سال از آغاز ساماندهی این میدان، هنوز هیچ‌گونه اقدامی برای مبلمان شهری، روشنایی و زیباسازی محوطه میدان صورت نگرفته و منظره نازیبایی را برای عابران و مسافران هنگام عبور از این مسیر به‌وجود آورده است. عضو شورای شهر زارچ در این خصوص به خبرنگار همشهری گفت: این میدان بزرگ یکی از مهم‌ترین ورودی‌های شهر زارچ و حتی شهرستان یزد به‌حساب می‌آید ولی وضعیت آن به‌گونه‌ای که باید باشد نیست.

علی ابوترابی افزود: این میدان به نام ولایت مزین شده به همین منظور شهروندان خواستار رسیدگی هرچه‌زودتر به زیباسازی این میدان هستند. وی تصریح کرد: اصلی‌ترین دلیلی که روند اجرای طرح ساماندهی این میدان را با کندی مواجه کرده، کمبود اعتبار است. آنطور که این عضو شورای شهر عنوان کرد اگرچه این میدان در محدوده شهر زارچ قرار دارد اما به‌خاطر واقع شدن در محوری ترانزیتی، جا دارد مسئولان استانی و کشوری اقداماتی مناسب را برای ساماندهی به‌ویژه زیباسازی آن انجام دهند، چرا که شهرداری زارچ به‌دلیل کمبود بودجه توان اجرای این طرح را ندارد. البته به گفته ابوترابی بخشی از طرح میدان ولایت به اجرا رسیده و تنها روشنایی، زیباسازی و مبلمان شهری آن مانده است.

وی در قسمتی دیگر از سخنانش به بودجه سال‌جاری شهرداری زارچ اشاره کرد و اظهار داشت: بودجه شهرداری زارچ در سال‌جاری 2میلیارد و 200میلیون تومان است که باید از این بودجه حقوق 70تا80نفر از کارکنان شهرداری پرداخت شود و بنابراین فقط رفت و روب شهری ‌ نخستین اولویت کارهای شهری زارچ قرار گرفته است.

پیگیر هستیم

در این میان اکبر آسایش، دیگر عضو شورای اسلامی شهر زارچ درخصوص میدان ولایت گفت: وسعت شهر زارچ 2هزار هکتار است و مشکلات گوناگونی در سر راه شهرداری این شهر وجود دارد و شهرداری با این بودجه اندک به تنهایی نمی‌تواند ساماندهی میدان ولایت را انجام دهد. وی افزود: باتوجه به اینکه کارخانه‌های بسیاری در این شهر وجود دارد بنابراین پیگیر هستیم تا میدان ولایت ورودی شهر زارچ به شکل کامل ساماندهی شود. به گفته این عضو شورای شهر زارچ بودجه عمرانی این شهر در سال‌جاری تنها یک میلیارد تومان درنظر گرفته شد و با این اعتبار نمی‌توان این میدان را سامان داد. آسایش در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درخصوص اینکه چه طرحی برای ساماندهی این میدان پیش‌بینی شده است، بیان کرد: شورای جدید نزدیک به 2ماه می‌شود که کار خود را آغاز کرده است و اطلاعات زیادی از طرح ساماندهی میدان ولایت ندارم اما قرار‌ است که نمادی ‌ در این میدان طراحی و همچنین آبنماهایی در اطراف این میدان راه‌اندازی شود.

کد خبر 235641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز