شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان امنیت سایبر معتقدند شرکت اپل می‌تواند پیام‌های فوری سرویس iMessage کاربران خود را رمزگشایی و به راحتی در اختیار سازمان‌های امنیتی قرار دهد.

imessage

به گزارش تلگراف، اپل اوایل امسال در بیانیه‌ای اعلام کرد که مکالمات کاربران سرویس‌های iMessage و Facetime توسط کدگذاری دو طرفه محافظت می‌شود و هیچ کس بجز گیرنده و فرستنده و حتی خود شرکت اپل نیز نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

اکنون شرکت امنیت سایبر فرانسوی Quarkslab می‌گوید شرکت اپل می‌تواند تمام مکالمات کاربران برروی سرویس iMessage را بخواند. محققان این شرکت در کنفرانس Hack in the Box در مالزی مدعی شده که ضعف این سرویس در این است که اپل صادر کننده کلید‌های کدگذاری است و می‌تواند در هر لحظه با تغییر این کلید‌ها به پیام‌های کاربران دسترسی پیدا کند.

البته این محققان می‌گویند هیچ شواهدی وجود ندارد که کسی از جمله اپل و یا سازمان‌های امنیتی به این پیام‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند. همچنین هکرها نیز امکان نفوذ از راه دور به سرویس‌های iMessage و Facetime را ندارند.

یک سخنگو از جانب شرکت اپل در این مورد می‌گوید سرویس iMessage به نحوی طراحی نشده که اجازه شنود پیام‌ها را به کسی بدهد. برای این امر باید معماری این سرویس تغییر کند که ما نیز چنین قصدی نداریم.

کد خبر 235571
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز