همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: با ایجاد ثبات اقتصادی در کشور ۹ درصد حباب مسکن کاهش یافته است و هم اکنون قیمت‌ها در این بازار به کف رسیده است.

ایرنا نوشت: مصطفی قلی خسروی در حاشیه اولین نمایشگاه بزرگ املاک و مستغلات ایران که صبح امروز(جمعه) در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد در جمع خبرنگاران، افزود: مسوولان کشور تلاش می‌کنند تا قیمت‌ها در بازار مسکن ثابت نگه داشته شود تا روند اقتصادی مسکن بهبود یابد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار مسکن به کف رسیده است، ادامه داد: اگر اتفاق خاصی در عرصه سیاسی کشور رخ ندهد، این میزان حفظ می‌شود در غیر این صورت قیمت‌ها قابل پیش بینی نیست.

قلی خسروی تصریح کرد بر اساس آمار ثبت شده در سامانه خرید و فروش املاک، میزان معاملات رشد یافته به نحوی که این میزان در روز ۱۹ مهر ماه جاری در تهران ۲۴۷ مورد بوده که این رقم در ۲۱ مهر ماه به ۹۰۰ مورد افزایش یافته است و بر همین اساس روند معاملات رشد یافته است.

وی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارایه امور حرفه‌ای در بخش مسکن دانست و افزود: در همین راستا دانشگاه علمی کاربردی مشاوران املاک نیز راه اندازی شده است.

قلی خسروی گفت: همانطوری که کشور با ثبات سیاسی همراه شده است این امر ثبات اقتصادی را نیز در پی خواهد داشت.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان آنکه، قانون اساسی کشور اجازه ساخت و ساز به بخش دولتی را داده است، اظهار داشت: بیش از ۸۵ درصد کالاهای ساختمانی تولید داخل است و انتظار داریم قیمت تولید داخل کاهش یابد تا قیمت ها در بازار مسکن با افت مواجه شود.

کد خبر 235375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز