پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: گرچه برداشتن خالوبی همیشه موفقیت‌آمیز نیست، اما شیوه‌های بسیاری وجود دارد که برداشتن خالکوبی با آنها را امتحان می‌کنند. اگر فردی خالکوبی دارد و می‌خواهد آن را بردارد، حتما باید با دکتر درباره مراحلی که باید طی کند مشورت کند.

tatoo removal

اما از جمله روش‌هایی که در این مسیر استفاده می‌شود عبارتند از:

- درمان با لیزر: این شیوه درمان انتخابی برای برداشتن خالکوبی است. لیزرهای متفاوت بر انواع جوهرهای به کار رفته در خالکوبی اثرات متفاوت دارند. برای مثال لیزر یاقوت کیو سوئیچ و لیزرهای یاگ کارآیی خوبی در برداشتن جوهر جوهر آبی- سیاه و قرمز دارند، اما ممکن است نتواند جوهر سبز را محو کنند. جوهر آبی روشن را معمولا نمی‌توان با لیزر محو کرد. به هر حال با پزشک درباره نوع لیزری که برای برداشتن خالکوبی خاص شما بهتر عمل می‌‌کند، باید مشورت کرد.

- جراحی برای برداشتن لایه‌های پوست حاوی جوهر خالکوبی.

- مواد شیمیایی برای تحریک کردن پوست و پوست‌برداری (شیوه "درم ابریژن"dermabrasion یا "سالابریژن" salabrasion)

برداشتن خالکوبی به دلایلی متعددی ممکن است مشکل باشد. جوهرهای خالکوبی از لحاظ غلظت رنگ به کار رفته استاندارد نشده‌اند، و هنگام خالکوبی ممکن رنگ با سوزن به اعماق متفاوت پوست فرستاده شود. نوع رنگ نیز بر چگونگی محو شدن خالکوبی موثر است. خالکوبی‌های آبی تیره و سیاره به آسانی برداشه می‌شوند، برداشتن خالکوبی‌های سبز و زرد از همه مشکل‌تر است.

ممکن است چند جلسه درمانی یا استفاده از چند نوع متفاوت شیوه درمانی برای برداشتن خالکوبی لازم شود.

از تکنیک‌های خانگی مانند استفاده از سیگار یا میله داغ باید پرهیز کرد؛ ماندن جای زخم و عفونت در بسیاری از موارد استفاده از چنین روش‌هایی رخ می‌دهد.

کد خبر 235290
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز