یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

شدیدترین طوفان در یک دهه گذشته در هند با سرعت ۲۰۰کیلومتر بر ساعت، سواحل شرقی این کشور را درنوردید و ۵کشته بر جای گذاشت.

آب و هوا- هند

این طوفان قدرتمند باعث تخلیه حدود یک میلیون نفر از خانه‌هایشان شد و مقامات هندی می‌گویند که تخلیه فوری ساکنان این خانه‌ها، باعث کاهش آمار قربانیان شد.مقامات هندی شمار قربانیان طوفان را تا روز یکشنبه 5نفر در ایالت‌های اوریسا و آندراپرادش اعلام کردند اما احتمال افزایش قربانیان نیز وجود دارد.طوفان سهمگین پایلین، بسیاری از شهرها در شرق این کشور را با تاریکی و قطع برق روبه‌رو کرده است.

در همین حال گفته می‌شود که یک کشتی باری حامل سنگ‌آهن در خلیج بنگال بر اثر طوفان غرق‌شده اما خدمه آن‌که 18نفر ازجمله 17چینی و یک اندونزیایی بودند، نجات یافتند. گرچه شدت این طوفان که از روز جمعه شروع شده بود، پس از 18ساعت کاهش یافت اما سازمان هواشناسی می‌گوید بارش شدید باران و وزش باد ادامه دارد. طوفان و گردباد پایلین با تخریب خانه‌ها و کندن درختان از ریشه، خسارات زیادی به‌بار آورده است.

گفته می‌شود این طوفان زندگی 10میلیون نفر را تحت‌تأثیر خود قرار داده است و کسانی که مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند شب را در اردوگاه‌هایی در مناطق امن گذراندند.بسیاری از کسانی که حاضر به ترک خانه‌های خود در روستاهای ساحلی نبوده‌اند به اجبار پلیس به اردوگاه‌های موقت در مناطق امن فرستاده شدند. به‌دلیل بسته بودن جاده‌ها و تخریب شدن راه‌آهن و همچنین خطوط مخابراتی، هنوز ارزیابی دقیقی از میزان خسارت طوفان و گردباد به‌دست نیامده است.

برخی کارشناسان معتقدند طوفان قدرتمند پایلین که با باد و باران شدید همراه است، شدیدترین طوفان هند در ۱۴سال گذشته است اما آمار اولیه از جان باختن شمار کمی حکایت دارد؛ ‌طوفان سال۱۹۹۸ موجب مرگ 10 تا ۱۵ هزار نفر شد اما این بار دولت پیش از رسیدن طوفان، مردم را از مناطق ساحلی در ایالت آندراپرادش به‌طور کامل تخلیه کرد.

کد خبر 234898
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز