پیگیری‌ها به‌منظور ثبت ۴تالاب دریاچه نمک، تالاب شکار ممنوع حوض سلطان، تالاب غدیر و تالاب مره در قم در کنوانسیون بین‌المللی رامسر ادامه دارد.

پیگیری ثبت ۴تالاب با ارزش در کنوانسیون رامسر


براساس آنچه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در قم، اعلام کرد، استان قم واجد 4تالاب گسترده و با ارزش با نام‌های دریاچه نمک، تالاب شکار ممنوع حوض سلطان، تالاب غدیر و تالاب مره به همراه یک پهنه آبی طبیعی به نام بهشت معصومه بوده که از ارزش زیستی خاصی برخوردارند.

براساس این گزارش، آرتمیا یکی از با ارزش‌ترین سخت پوستان منابع آبی شور به همراه جلبک‌های تک‌سلولی در دریاچه نمک و حوض سلطان و مهاجرت پرندگان جهت زمستان گذرانی در این تالاب‌ها و برخی از گونه‌های ماهیان سیمایی زیبا، حیات جدیدی را برای این مناطق به ارمغان آورده است.

هم اکنون و به همین منظور پیگیری‌های مستمری جهت ثبت این تالاب‌های زیبا و بی‌بدیل متعلق به قم در کنوانسیون بین‌المللی رامسر به همت کارشناسان اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم صورت گرفته است تا با طرح این تالاب‌ها در کنوانسیون بین المللی شانس ثبت جاذبه های طبیعی با ارزش کشور در فهرست جهانی تالاب ها افزایش یابد.

این گزارش می‌افزاید: تهیه شناسنامه اطلاعاتی از تالاب به همراه منابع علمی و ترجمه آن به زبان انگلیسی جهت معرفی هرچه بیشتر ازجمله اقدامات در پیشروی است.

کد خبر 234764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز