پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آانلاین: کتاب کف‌سازی تالیف آلیسون گرانت، آن آلدرسن و نیل اسمیت از سوی نیره شمشیری به فارسی برگردانده شد.

کف سازی

به گزارش ایبنا، معماری این هزارتوی اسرار‌آمیز، این گوهر گرا‌نبها آنچه که محیط زندگی ما را می‌سازد و ما را در فضای سیال غرق می‌سازد. می‌تواند ما را آرامش بخشد، می‌تواند ما را شاد سازد و می‌تواند غرق در حیرتمان کند آنچه که همیشه با ماست و ما از آن غافل هستیم.

نیره شمشیری، هدف خود از ترجمه این اثر را این‌گونه تشریح کرده است: دیدن سیل مشتاقانی که در نمایشگاه کتاب، پیرامون کتاب‌های معماری جمع می‌شوند و کتاب‌های زیبای معماری را تورق می‌کنند، بهترین انگیزه و مشوق برای من بود.

چارچوب قانونی‌، راهنمایی‌های تشخیص و طراحی، مدیریت ساختمان، مقررات ساختمان، تبعیض برای معلولان، طراحی و مدیریت، راهنمایی‌های تکنیکی، ساختمان‌های تاریخی، استفاده از سنگ‌فرش شیاردار، استانداردهای منتخب و بررسی‌های موردی از جمله موضوعاتی است که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در بخشی از مقدمه‌ این کتاب آمده است: «می‌توان با معماری تا حدودی مشکلات را حل نمود. مشکل کودکانی که به هر دلیلی در محیط خشک بیمارستان قرار می‌گیرند و علاقه‌ای به ماندن در آنجا ندارند. مشکل عدم تشخیص پله‌ها و ارتفاع هر پله‌ توسط افراد کم بینا یا بینا. سر خوردن روی ورودی‌های خیس و غیره مشکلاتی است که معمار، فارغ از سعی در زیباسازی محیط و کاربردی نمودن، باید چاره‌ای بیندیشد.»

چاپ نخست کتاب کف‌سازی با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه در 104 صفحه، به بهای چهار هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاهی یزد به چاپ رسید.

کد خبر 234480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز