همشهری‌آنلاین: سروای مهر خانه ‎ایست که درب آن به روی تمامی افرادی که به اطراف خود نگاه می‎کنند و از دیدن کودکی غمگین با دسته‎ای گل در سر چهارراه رنجور می‎شوند، باز است.

کودکان کار

"سروا" کلمه‏‌ای پارسی است که به دو معنی استفاده می‎شود: خانه‎ای سر باز که به روی همه باز است و  افسانه. همین معانی این کلمه شاید بهترین تعریف از رسالت گروهی باشد که نام خود را سروای مهر گذاشته‌اند.

سروای مهر خانه ‎ایست که درب آن به روی تمامی افرادی که به اطراف خود نگاه می‎کنند و از دیدن کودکی غمگین با دسته‎ای گل در سر چهارراه رنجور می‎شوند، باز است. اعضای این خانه تلاش دارند تا سقفی بنا کنند برای تمامی این کودکان، برای هر نیازمندی که در پیاده‎روهای شهر شب‌ها را می‎گذراند و در نهایت تلاش کنند تا آن افراد نیازمند تکرار نشوند. این خانه افسانه‎ایست که تمامی همیاران شاغل در این گروه را به حرکت وامی‌دارد. امید است که روزی افسانه بزرگمان با کمک شما به حقیقت بپیوندد.

 

سروای مهر کودک موسسه‏‌ای است مردم‎نهاد که با هدف کمک به بهبود شرایط کودکان کار و خیابان تشکیل شده است و امیدوار است، با اجرای طرح‎های همیاری هدفمند و عام‏ المنفعه بتواند آینده‎ای را متصور شود که در آن هیچ کودکی به دلیل شرایط خانواده و اجتماع، مجبور به کار شود.

اجرای طرح‎های آموزشی و فرهنگی سیستماتیک در مراکز بهزیستی، فراهم آوردن زمینه تحصیل و آموزش‎های حرفه‎ای مناسب برای کودکان آسیب دیده، کمک به توانمند سازی خانواده‎های آسیب‎پذیر و ایجاد زمینه انتقال کودکان آسیب‎دیده و کاروخیابان به دامان گرم خانواده، ایجاد امکان مشارکت هرچه بیشتر مردم در انجام امور خیریه، شناخت استعداد و توانمندی‎های کودکان آسیب دیده و ایجاد زمینه‎های مناسب بمنظور پرورش خلاقیتشان، اجرای طرح‏‌های پژوهشی در پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی، تاسیس مرکز جامع خدمات بهزیستی و تاسیس مرکز نگهداری و حمایت از کودکان کار و خیابان از اهداف سروای مهر است.

لطفا کمی به اطراف خود نگاه کنید ... شاید شما هم بتوانید در کنار بچه‌های سروای مهر، کودکی را از مشقت گذران عمر در خیابان‌ها بیاسایید و زمینه تحصیل و زندگی در کنار خانواده را برای او فراهم کنید.

 

کد خبر 234322
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز