دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آلبوم موسیقی بی‌کلام «راوی» جدیدترین اثر آرش کامور با نوای کمانچه از ۱۶ مهرماه در فروشگاه‌های فرهنگی سراسر کشور منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آهنگساز و نوازنده کمانچه این اثر با اعلام این خبر گفت: «راوی» روایت روزهای صبوری من است. «راوی» را یک کار روایی می‌دانم و در خلق این آلبوم از شرایط پیرامونم تاثیر گرفته‌ام.

کامور در توضیح چگونگی ساخت آلبوم «راوی» اظهار کرد: «راوی» که در هفته جاری به بازار خواهد آمد، متشکل از 11 قطعه موسیقایی است و در ساخت آنها تلاش بر این بوده که قطعات به صورت یکپارچه راوی را بیافریند، اما هر کدام نیز بگونه‌ای مستقل روایت خویش را از رخدادهای اجتماعی بیان می‌کند.

این آهنگساز که ساخت آلبوم‌هایی چون «سبوی تشنه» و «سراسر مه» را در کارنامه هنری خود دارد، در ساخت نخستین قطعه از این مجموعه با نام «شوکران» علاوه‌بر کمانچه، از سازهایی چون قیچک، کمانچه آلتو، کمانچه باس و دل انگیز آلتو نیز استفاده کرده است.

کامور در توصیف این اثر افزود: این آلبوم در مایه ابوعطاست و گریزی به دستگاه نوا و آواز اصفهان در آن مشهود است. قطعه پایانی با نام «رقص امواج» نیز خاتمه‌ای در آواز دشتی بر این آلبوم است.

به گفته او، در ساخت برخی قطعات این آلبوم که در آنها از سازهای کوبه‌ای استفاده شده است، هنرمندانی چون ارژنگ کامکار، زکریا یوسفی و بهنام معصومی نیز با این مجموعه همکاری داشته‌اند.

 

کد خبر 234111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز