همشهری آنلاین: ساکنان مناطق زلزله‌خیز آمریکا و بسیاری از کشورهای جهان برای آگاهی از میزان شدت زلزله به وب‌سایت زمین‌شناسی آمریکا مراجعه می‌کنند، وب‌سایتی که روز گذشته پس از وقوع زمین‌لرزه‌ای ۳ ریشتری در آمریکا،‌به دلیل تعطیل بودن دولت این کشور اطلاعات جدیدی درباره زلزله به کاربران ارائه نکرد.

براساس گزارش Cnet، به لطف تعطیلی دولت آمریکا هیچ اطلاعاتی درباره زلزله روز یکشنبه برروی وب‌سایت سازمان زمین‌شناسی آمریکا که معمولا منبعی معتبر و دقیق درباره اطلاعات اینچنینی به شمار می‌رود، یافت نشد.

معمولا پس از وقوع زلزله همه ابتدا به وب‌سایت سازمان زمین‌شناسی مراجعه می‌کنند تا از چند و چون شدت زمین‌لرزه،‌ موقعیت و عمق آن و زمان دقیق وقوع آن آگاه شوند،‌اما پس از زمین‌لرزه‌ای که روز گذشته در خلیج سان‌فرانسیسکو رخ داد، بسیاری از کاربران به وب‌سایت مراجعه کردند تا از جزئیات ماجرا آگاه شوند. اما با پیامی مواجه شدند مبنی بر اینکه به دلیل تعطیل بودن دولت آمریکا، این وب‌سایت و وب سایت‌های وابسته به آن غیرفعال هستند.

اما پس از یک ساعت وب‌سایت به روز رسانی شد و اطلاعات کلی درباره زمین‌لرزه برروی آن قرار گرفت. باوجود اینکه یک ساعت پس از زلزله اطلاعات آن برروی وب‌سایت قرار گرفت، موضوع این تاخیر یک‌ساعته به عنوان یکی از عوارض تعطیلی دولت آمریکا به موضوعی داغ میان کاربران شبکه‌های اجتماعی از قبیل توئیتر تبدیل شده‌است.

البته وب‌سایت‌های دیگری هستند که اطلاعات مشابهی را در زمان وقوع زلزله در اختیار کاربران قرار دادند، اما درصورتی که این زمین‌لرزه شدت بیشتری داشت و یا فاجعه زلزله سال 1989 سان‌فرانسیسکو با قدرت 7.1 ریشتر تکرار می شد، این تاخیر یک‌ساعته سازمان زمین‌شناسی آمریکا بیشتر به چشم می‌آمد.

از سویی دیگر زمانی که منبع اطلاعاتی معتبری مانند وب‌سایت سازمان زمین‌شناسی آمریکا که منبع اطلاعات حیاتی و مهمی درباره پدیده‌ای مهم مانند زلزله‌است، غیرفعال می‌شود و یا فعالیت آن مختل می‌شود، مشخص می‌شود که آثار تعطیلی دولت آمریکا فراتر از یک اعتراض سیاسی است و می‌تواند برای شهروندان آمریکایی آثار منفی متعددی از خود به جا بگذارد.

کد خبر 234088
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز