دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولانی که قصد کمک به سیستان و ایجاد اشتغال در این استان را دارند می‌توانند با احیای دریاچه هامون به اهداف ایجاد اشتغال خود دست پیدا کنند، ضمن اینکه مشکل امنیتی مرزهای شرقی نیز تا حدودی با این موضوع قابل برطرف‌شدن است.

هامون در شرایط بحرانی است

 به گزارش ایسنا سیدباقر حسینی افزود: نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، تنظیم و امضا شد که در این نامه اعضای فراکسیون از رئیس‌جمهور خواستند برای نجات دریاچه هامون کارگروه ملی تشکیل شود. وی بیان کرد: پس از تشکیل دومین جلسه فراکسیون برخی پیشنهادهای کارشناسانه برای نجات دریاچه هامون ارائه و مقرر شد علاوه بر نامه رئیس‌جمهور برخی پیشنهادها را از طریق رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست پیگیری کنیم.

حسینی با اشاره به افزایش روزهای وزش باد در سیستان و بلوچستان، افزود: پیش از این تنها 120روز وزش باد در سیستان داشتیم، اما مدتی است بادهای موسمی در این استان 200روز در سال شده که 148روز آن بحرانی بوده و شرایط سخت تنفسی را برای مردم ایجاد کرده‌است، با خشکی دریاچه هامون وضع بدتر هم می‌شود. درحالی این نماینده مجلس از وضعیت بحرانی دریاچه هامون هشدار می‌دهد که شنبه گذشته، معصومه ابتکار، در حاشیه همایش یوزپلنگ ایرانی گفت: هامون که سومین دریاچه آب شیرین کشور است در معرض نابودی کامل قرار دارد و به‌زودی لایحه حفاظت از تالاب‌های کشور تهیه و برای تصویب پیگیری می‌شود که در آن برای دریاچه‌های هورالعظیم، بختگان، پریشان و میقان اراک هم اقداماتی درنظر گرفته شده است.

کد خبر 234008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز