یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مسایل بی‌شماری در کلان شهر تهران وجود دارد که بر فقدان اسناد قابل ارجاع بمثابه راهنمای عمل مدیران در ارتقای کارکرد سازمان های اجرایی دلالت می‌کند.

نقشه الگوی فرهنگی شهر تهران

ضعف و نارسایی بسیاری از سامانه‌های اجرایی در ارایه خدمات بهینه به مردم ناشی از فقدان یا شفاف نبودن اسناد فرادست مدیریتی و ساختاری است.

در تهران که به عنوان ام‌القرای کشور‌های اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، نقشه فرهنگی می‌تواند به عنوان نقشه راهنما و مبنای اطلاعاتی و ابزار سنجش، تدوین، اجرا و پایش طرح جامع توسعه و تعالی فرهنگی اجتماعی شهر استفاده شود.

به عبارت دیگر نقشه فرهنگی تهران می‌تواند جهت‌های کلی توسعه تهران را بعنوان شهر نمونه اسلامی مشخص و به عنوان راهنمای عملی مدیریت شهری عمل کند.

کتاب نقشه الگوی فرهنگی شهر تهران تالیف دکتر محمد هادی موذن جامی در سال 1389 توسط موسسه نشر شهر و دانشگاه عالی دفاع ملی منتشر شد است.

کتاب حاضر حاوی نظریه پردازی در حوزه الگوی نقشه فرهنگی شهر تهران برا ساس ارزش‌های اسلامی و پیش در‌آمدی بر خودبستگی علمی و جنبش نرم افزاری است.

به رغم فقدان منابع علمی در خصوص الگوی نقشه فرهنگی مولف در گردآوری منابع و نظریات مختلف تلاش فراوانی نموده است.

در این کتاب مطالعه تطبیقی انجام شده بین الگوی شبکه‌ای جامعه‌نگر و سایر الگوهای غربی بسیار قابل توجه است و ابعاد الگوی شبکه‌ای جامعه‌نگر در تدوین الگوی نقشه فرهنگی بر اساس دستاوردهای پژوهش میدانی در رساله دکتری مولف مورد تایید قرار گرفته است.

اگوی اریه شده در کتاب حوزه نظر و عمل را در عرصه های فرهنگی در سطوح ملی و جهانی پشتیبانی می‌کند الگوی شبکه‌ای جامعه‌نگر که در طراحی الگوی نقشه فرهنگی شهر تهران مورد استفاده قرار گرفته مبنایی فلسفی مبتنی بر جهان بینی اسلامی دارد که از نظر ارائه کننده پارادایم نوینی در حوزه فرهنگی است.

این کتاب از نظر محتوا و ترکیب بندی موضوعات در نوع خود بی‌نظری است و به عنوان پایه برنامه‌ریزی فرهنگی در سطوح مختلف قابل استفاده است.

کتاب نقشه الگوی فرهنگی شهر تهران با دیباچه دکتر محمدباقر قالیباف در 310 صفحه منتشر شده است که چاپ سوم آن به قیمت 12000 تومان قابل تهیه می‌باشد.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند با شماره تلفن 88193301 الی 2 موسسه نشر شهر تماس بگیرند.

کد خبر 234003
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز