سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

در فهرست پردرآمدترین نویسنده‌های سال‌جاری میلادی، دانیل استیل در مقام پنجم و استفن کینگ در مقام دهم قرار دارند.

به این معنا که هنوز کتاب‌های آنها در میان پرطرفدارترین کتاب‌ها قرار داشته و به فروش می‌رسد. باشگاه نویسنده‌های پردرآمد دنیا بسیار متفاوت از دیگر باشگاه‌ها و تجمع‌هاست و اعضای این باشگاه بسیار محدود و برخی از آنها نیز چند دهه است که عضو آن هستند. در این میان استفن کینگ و دانیل استیل هر دو در سال1947 میلادی متولد شده‌اند و نخستین رمان‌های خود به نام «بازگشت به خانه» و «کری» را در سال1973 میلادی نوشته و چاپ کرده‌اند.

1- ای.‌ال.‌جیمز، 95 میلیون دلار‌
نویسنده کتاب‌های مشهوری همچون «ارباب جهان» و «50سایه خاکستری» است که در دنیا و به‌ویژه میان زنان و دختران آمریکایی طرفداران بسیاری دارد. رمان 50سایه خاکستری به‌قدری میان مردم محبوبیت پیدا کرد که رکورد سریع‌ترین فروش کتاب که متعلق به داستان‌های هری پاتر بود را در هم شکست.

2- جیمز پترسون، 91میلیون دلار‌
شاید فقط کتاب 50سایه خاکستری جیمز بتواند نویسنده مشهوری همچون پترسون را در رتبه دوم پردرآمدترین نویسنده‌های دنیا قرار دهد. البته شاید دوباره سال آینده به مقام نخست خود بازگردد. یکی از 17فروش برتر کتاب‌ها در آمریکا، کتاب‌های پترسون هستند. داستان‌های سریالی Maximum Ride و «ساحره و جادو» ازجمله کتاب‌هایی هستند که به‌عنوان کتاب دلهره آور و ترسناک محبوبیت دارند و باعث شهرت زیاد وی شده‌اند.

3- سوزان کالینز، 55 میلیون دلار ‌
سوزان کالینز، نویسنده تلویزیونی و رمان‌نویس آمریکایی است که بیشتر به‌خاطر سری سه‌گانه «عطش مبارزه» مشهور است. از روی این رمان فیلمی به همین نام ساخته شده است. کالینز اکنون یکی از نویسنده‌های پولدار و مشهور است.

4- یل او ریلی، 28 میلیون دلار‌
او ریلی، بیشتر به‌عنوان مجری تلویزیونی مشهور است اما با چاپ کتاب «قتل لینکلن» به شهرت بیشتری رسید. او کتاب دیگری به نام «قتل کندی» نیز دارد.

5- دانیل استیل، 26 میلیون دلار‌
دانیل استیل را تقریبا همه دختران نوجوان و خانم‌های خانه‌دار می‌شناسند و داستان‌های او را خوانده‌اند. این نویسنده حدود 128رمان منتشر کرده است. حدود 600میلیون نسخه از کتاب‌های او فروش رفته و نام او در کتاب جهانی گینس ثبت شده است.

6- جف کینی، 24 میلیون دلار‌
کینی، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان است و کتاب سریالی «خاطرات کودک دست و پاچلفتی» او بیشتر از همه باعث شهرت او شده است. کتاب «چرخ سوم» او نیز در سال گذشته میلادی، 1/4 میلیون نسخه فروخته است.

7- ژانت ایوانوویچ، 24 میلیون دلار
ایوانوویچ می‌گوید من علاقه بسیاری به خرید کردن دارم و بیشتر از اینکه به پول درآوردن فکر کنم، به پول خرج کردن فکر می‌کنم. رمان‌های این نویسنده در آمریکا طرفداران بسیاری دارد.

8- نورا روبرتز، 23میلیون دلار‌
روبرتز با نام‌های مستعار گوناگونی کتاب می‌نویسد. به‌طور مثال، در بریتانیا او را با نام «سارا هاردستی» می‌شناسند. یا به نام‌های «جیل مارش» یا «جی.‌دی.‌راب» رمان‌های عاشقانه خود را می‌نویسد. کتاب‌های این نویسنده فروش بالایی دارند. در سال2012 میلادی بیش از 3/2 نسخه از کتاب‌هایش به‌صورت دیجیتال به فروش رفت.

9- دن براون، 22 میلیون دلار ‌‌
براون، نویسنده آمریکایی کتاب‌های ژانر پرهیجان است که برای کتاب جنجالی و پرفروش خود «رمز داوینچی» در سال۲۰۰۳ میلادی به شهرت بسیاری در سراسر جهان رسید. پرفروش‌ترین کتاب این نویسنده، رمان مخوف «دوزخ» است که تاکنون 369هزار نسخه از آن به فروش رسیده است.

10- استفن کینگ، 20میلیون دلار ‌
کینگ سال‌های پرفراز و نشیبی داشته است. از این نویسنده بیش از 200اثر ادبی چاپ شده است و بیشتر آنها در ژانر وحشت و خیالی هستند. کتاب «درخشش» اثر برجسته کارگردان نامی، استنلی کوبریک، نوشته استیون کینگ است. آثار دیگر این نویسنده نیز به سینما راه پیدا کرده‌اند، ازجمله می‌توان به «فرار از شائوشنگ»، «مه»، «1408»، «میزری»، «کری» و «ارواح» اشاره کرد.

کد خبر 233287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز