همشهری آنلاین: حسن روحانی پس از بازگشت از سفر نیویورک در فرودگاه مهرآباد تهران در محوطه بیرونی پاویون ریاست جمهوری با استقبال جمعی از جوانان حامی مواضع هیات ایرانی در نیویورک مواجه شد که برای ورود او حلقه انسانی تشکیل دادند و گوسفند قربانی کردند.

مهر نوشت: رئیس جمهور در پاسخ به ابراز احساسات و شعار های حامیان خود با تکان دادن دست و از پنجره باز خودرو از آنان تشکر کرد که هوادارن به شعار روحانی روحانی تشکر تشکر و صل علی محمد بوی بهشتی آمد از او حمایت کردند .

استقبال کنندگان همچنین تا مسیری خودروی حامل رئیس جمهور را همراهی کرده و در حمایت از وی شعار دادند.

روحانی پس از گذشتن از حلقه هوارادان در حالی که مخالفان وی در حال اقامه نماز بودند قصد عبور از مسیر کنار آنان را داشت که ناگهان مخالفان با ایستادن جلوی ماشین رئیس جمهور مانع از حرکت شدند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

در این هنگام یکی از مخالفان کفش خود را به سمت خودرو روحانی پرتاب کرد که به کسی اصابت نکرد.

بر اساس این گزارش در حالی که مخالفان مانع عبور ماشین رئیس جمهور شدند نیروی انتظامی تلاش کرد راه را برای عبور رئیس جمهور باز کند و در این میان چندین نفر جلوی ماشین به زمین خوردند که با هدایت نیروی انتظامی و توقف ماشین رئیس جمهور حادثه‌ای پیش نیامد.

در پایان ماشین رئیس جمهور به همراه تیم همراهان و حراست از فرودگاه خارج شدند.

پیش از ظهر امروز حدود 100 نفر از مخالفان مواضع و مذاکرات روحانی از بسیج دانشجویی در فرودگاه مهرآباد تهران حضور یافته بودند.

تجمع حامیان مواضع روحانی نیز از همین تعداد جوان و دانشجو در فرودگاه تشکیل شده بود.

"نرمش قهرمانانه به معنای عبور از خط قرمز نیست"، "از چه زمانی دیگر خون جوانان ما از دستان ننگین آمریکا نمی‌چکد"، "هدف از مذاکره با آمریکا یک کار تبلیغاتی است" و "نتیجه مذاکره با جان کری تحریم‌ها لغو نمی‌شود" از شعارهای نوشته شده از سوی مخالفان مذاکره با آمریکا بود.

مخالفان که عموماً از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران بودند و تعدادشان به حدود 100 نفر می‌رسید با شعارهایی همچون "دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است" و "هیهات من الذله"، "مذاکره با شیطان امید و تدبیر نیست" مخالفت خود را اعلام کردند و با ایجاد حلقه و در دست داشتن بنرهایی مخالفت خود را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش همزمان همین تعداد از هواداران مواضع روحانی در تجمعی جداگانه با بیان شعارهایی همچون "روحانی روحانی تشکر تشکر"، "هاشمی زنده باد روحانی پاینده باد"، "ابوالفضل علمدار روحانی را نگهدار" و "حمایت از روحانی فرمان رهبر ما است" حمایت خود را از روحانی و سیاست‌های وی اعلام کردند.

محمدرضا صادق مشاور رسانه‌های رئیس جمهور در هنگام ورود به پاویون ریاست جمهوری در خصوص تجمع مخالفان و موافقان در فرودگاه گفت: این خوب است و نشان دهنده آزادی است.

ایسنا نیز نوشت:حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان که برای حضور در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کرده بود، صبح امروز ساعت 11 به وقت تهران وارد فرودگاه مهرآباد شد.

رییس‌جمهور ساعت 11:25 دقیقه از هواپیما پایین آمد و در پایون جمهور فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای سفر پنج روزه خود که از اول مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی شروع شد، به نیویورک پرداخت.

روحانی در مقابل ورودی پاویون جمهوری فرودگاه مهرآباد با استقبال جمع زیادی از اقشار مختلف مردم روبرو شد که شعارهایی نظیر "روحانی متشکریم"، "روحانی روحانی تشکر تشکر"، "سلام بر روحانی، درود بر خاتمی"، "روحانی دوست داریم"، "روحانی زنده باد، خاتمی پاینده باد"، "صدای ملت ایران اعتدال اعتدال" و "درود بر روحانی" سر می‌دادند.

استقبال‌کنندگان از رییس‌جمهور، همچنین با سر دادن شعار "نیروی انتظامی تشکر تشکر"، از نیروی انتظامی حاضر در فرودگاه مهرآباد که به برقراری نظم آنجا کمک می‌کرد تشکر کردند.

در دست این عده، پلاکاردهایی با مضامین "آمده‌ایم برای صلح نه برای جنگ"، "من یک اعتدال‌گرا هستم" و همچنین پرچم ایران و عکس‌هایی از حسن روحانی، هاشمی رفسنجانی و خاتمی قرار داشت.

حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان با بیرون آمدن از دریچه سقف خودروی خود و تکان دادن دست برای مردم، به ابراز احساسات آنها پاسخ گفت.

بر اساس این گزارش، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور با پای پیاده پشت سر ماشین حامل رییس‌جمهور در بین اقشار مختلف مردم حضور یافت و به پرسش‌ها و ابراز احساسات آنها پاسخ گفت.

به گزارش ایسنا، امروز در فرودگاه مهرآباد جمع دیگری نیز حضور داشتند که مخالفت خود با مواضع رییس‌جمهور در نیویورک را با سر دادن شعارهایی چون "مرگ بر آمریکا"، "مصلحت ملی ما سازش و تسلیم نیست"، "نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا" سر می‌دادند و پلاکاردهایی با مضمون "با گفت‌وگوکننده غیرمنطقی نمی‌شود مذاکره کرد" در دست داشتند.

مردمی که برای استقبال از رییس‌جمهور مقابل ورودی پاویون جمهوری فرودگاه مهرآباد حضور یافته بودند، تا لحظه خروج از فرودگاه مهرآباد، خودروی حامل رییس‌جمهور را همراهی کردند.

حضور گسترده خبرنگاران خارجی، یکی از حاشیه‌های جالب مراسم استقبال از حسن روحانی پس از بازگشت از سفر نیویورک بود که در دوره‌های قبل کمتر شاهد آن بودیم.

کد خبر 232847
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز