چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» با فروش ۳میلیاردو۴۵۰ میلیونی‌اش پدیده اکران تابستان لقب گرفت.«رسوایی» ده‌نمکی پرفروش‌ترین فیلم اکران۹۲ نیز محسوب می‌شود

 آخرین ساخته پوران درخشنده با فاصله قابل‌توجه از دیگر فیلم‌های روی پرده موفق شده با مخاطبان خود که درصد قابل‌توجهی از آنها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، ارتباط برقرار کند. موفقیت گیشه‌ای فیلم درخشنده یک‌بار دیگر نشان داد که در سینمای ایران رویکرد به ملودرام در صورت توانایی در برانگیختن احساسات می‌تواند مورد استقبال تماشاگر واقع شود. این فیلم هم در تهران و هم در شهرستان‌ها با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و پس از .

«گذشته» فرهادی هم که هفته پیش اکرانش پایان یافت دومین فیلم پرمخاطب فصل تابستان بود. فیلم فرهادی که به‌عنوان محصول سینمای فرانسه اکران عمومی شد تا روزهای پایانی‌اش به‌صورت زیرنویس اکران می‌شد. نسخه دوبله‌شده گذشته هم به روزهای آخر اکران این فیلم رسید. فروش بالای یک میلیاردو700 میلیون تومانی برای فیلمی که در آن هیچ‌کدام از نشانه‌های سینمای تجارتی به چشم نمی‌خورد نشان از اهمیت و اعتبار نام فرهادی برای سینماروها دارد؛ تماشاگرانی که پس از موفقیت «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» چشم‌انتظار فیلم تازه فرهادی بودند. گذشته را می‌توان پرفروش‌ترین فیلم خارجی اکران‌شده در سینماهای ایران در 3 دهه اخیر نیز دانست.

گیشه قابل قبول کمدی زیر استاندارد و ضعیفی چون «جابه‌جا» یکی از نکات جالب توجه اکران تابستانی بود. سال‌ها بود که کمدی‌های سخیف با فروش‌های زیر 300میلیون تومانی از پرده پایین می‌آمدند. درمورد جابه‌جا اما اتفاق دیگری رخ داد و فیلم توانست درمجموع تهران و شهرستان بیش ازیک میلیاردو400 میلیون تومان بفروشد؛ ضمن اینکه جابه‌جا پس از هیس...، دومین فیلم پرفروش اکران تابستان در شهرستان‌ها نیز محسوب می‌شود. «هیچ‌کجا، هیچ‌کس» هم که این روزها بحث سرمایه‌گذار جنجالی‌اش جزو حاشیه‌های داغ بازار اقتصاد و سیاست محسوب می‌شود، نتوانست انتظارها را در گیشه برآورده کند. مجموع 720میلیون تومان فروش در تهران و شهرستان‌ها برای فیلمی پربازیگر، نشانه شکست فیلم هیچ‌کجا، هیچ‌کس است.

«پل چوبی» ساخته مهدی کرم‌پور هم تاکنون گیشه قابل قبولی داشته است. رسیدن به گیشه 890 میلیونی در چند روزی که از اکران این فیلم می‌گذرد باتوجه به اینکه پل چوبی امکان نمایش عمومی در برخی سالن‌ها را ندارد، در نوع خود جالب توجه است.

«کلاس هنرپیشگی» ساخته علیرضا داوودنژاد و «به‌خاطر پونه» ساخته هاتف علیمردانی 2 فیلم اکران پاییزی هستند که در آخرین روزهای شهریور نمایش عمومی خود را آغاز کردند.فروش به‌خاطر پونه در روزهای اول اکرانش قابل قبول بوده و کلاس هنرپیشگی هم به‌عنوان فیلم متفاوت برای دیده شدن و یافتن مخاطبان خود نیاز به معرفی و تبلیغات بیشتری دارد.

کد خبر 232446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز