مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه از ابتدای صبح تاکنون هیچ گونه مشکل خاصی در ترافیک و تردد پایتخت وجود نداشته گفت: خوشبختانه گره ترافیکی و حادثه‌ای که انسداد طولانی مدت ایجاد کند در تهران نداشتیم و ترافیک از انضباط خاصی برخوردار بود.

به گزارش همشهری آنلاین، جعفر تشکری هاشمی در جلسه ستاد استقبال از مهر ماه که از ساعات ابتدایی که در مرکز کنترل ترافیک تشکیل شده با بیان این مطلب اظهار کرد: ترافیک صبحگاهی امروز حدود ۴۵ دقیقه زود‌تر ایجاد شد و در بزرگراه‌های شهید همت، شیخ فضل ا...، تهران - کرج و نواب شاهد شکل گیری زود‌تر ترافیک و کندی حرکات بودیم اما در مجموع ترافیک از انضباط خوبی برخوردار بود.

وی افزود: در ساعت ۶: ۳۴ دقیقه صبح امروز نیز حادثه واژگونی پراید در مسیر غرب به شرق بزرگراه نیایش رخ داد که خوشبختانه این حادثه جرح و فوتی به دنبال نداشت و خودرو با جدول برخورد کرد.

وی افزود: کلیه ناوگان حمل و نقل عمومی از نخستین ساعات صبح امروز با تمام ظرفیت در حال خدمالت رسانی به شهروندان هستند و ۱۱۰۰ واگن در متروی تهران مشغول فعالیت بوده همچنین در تمامی خطوط مترو کاهش سرفاصله‌ها و اعزام قطارهای کمکی را داشته‌ایم.

تشکری با تاکید بر اینکه مدیریت شهری مانند تهران بدون استفاده از سیستم‌های هوشمند امکان پذیر نیست، گفت: در حال حاضر ۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری در تهران داریم و مدیریت ترافیک پایتخت با بیش از ۱۰۰۰ دوربین نظارت تصویری و ۵ مرکز کنترل ترافیک محلی تحت کنترل و مدیریت است همچنین ۴۰۰ تقاطع شهر با سیستم‌های هوشمند اداره می‌شوند و بیش از ۲۴۰ معبر ورودی و خروجی محدوده طرح ترافیک به وسیله دوربین‌های ثبت تخلفات تحت نظارت هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات گفت: ساعت کار ادارات و مدارس ۵/۷ صبح شده و ساعت تعطیلی ادارات و بازار نیز تقریبا همزمان است که این مساله بر سنگین شدن ترافیک و ایجاد مشکلات در ترددهای شهری دامن می‌زند چراکه اگر ما توزیع مناسبی بین سفر‌هایمان داشته باشیم تسهیل تردد‌ها در شهر نیز امکانپذیر است که امیدواریم با همکاری وزارت کشور و با نظر مسوولین و سیاستگزاران بتوانیم سرفاصله مناسب و معنا داری بین سفر گروهای مختلف ایجاد کنیم.

تشکری در پایان به افزایش مسافران مترو در نخستین روز مهرماه اشاره کرد و گفت: صبح امروز از ساعت ۵ تا ۶ مسافران مترو ۱۱ درصد افزایش داشته، از ساعت ۶ تا ۷، ۱۷ درصد و از ساعت ۷ تا ۸ نیز ۱۸ درصد به مسافران مترو افزوده شده است. همچنین سال گذشته نیز در مهرماه حدود ۲۸ درصد تعداد مسافران مترو افزایش داشته که این موضوع نشان از نقش و اهمیت وسایل نقلیه عمومی در جابه جایی شهری دارد.

کد خبر 232136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز