همشهری آنلاین: استفان‌هاوکینگ کیهان‌شناس مشهور بریتانیایی معتقد است در آینده امکان این به وجود خواهد آمد که مغز انسان جدا از بدنش و درون یک رایانه نگه‌داشته شود.

براساس گزارش تلگراف، این کیهان‌شناس 71 ساله می‌گوید عملکرد مغز با برنامه‌های رایانه‌ای یکسان است و این به آن معنی است که مغز می‌تواند به صورت نظری قدرت خود را بدون وجود بدن نیز حفظ کند.

هاوکینگ که در پیش‌نمایش زندگی‌نامه جدیدی درباره خودش سخن می‌گفت در پاسخ به این سوال که آیا هوشیاری یک انسان پس از مرگش نیز می‌تواند تداوم داشته باشد گفت: فکر می‌کنم مغز انسان مانند برنامه‌ای رایانه‌ای درون ذهن است از این رو به صورت نظری می‌توان مغز را درون یک رایانه کپی کرده و شکلی از زندگی فرد پس از مرگ جسمانی‌اش را به وجود آورد. به گفته هاوکینگ این شیوه فراتر از توانایی‌ها و امکانات امروزی انسان است.

در این فیلم هاوکینگ داستانی‌اش را از دوران کودکی‌اش در آکسفورد تا زندگی امروزه‌اش در کمبریج، جایی که به همراه گروهی از پرستاران زندگی می‌کند را شرح می‌دهد.

وی در این فیلم درباره دورانی که در سن 21 سالگی از ابتلایش به بیماری موتور نورونی مطلع شد و به او گفته شد که تنها سه سال فرصت زندگی دارد تا دورانی که به یکی از مشهورترین دانشمندان جهان تبدیل شد را شرح داد.

هاوکینگ با توضیح بیماری‌ای که برای نیم قرن وی را درگیر خود ساخته‌است، می‌گوید فعال نگه‌داشتن ذهن یکی از راه‌های بقای وی در شرایطی بود که تنها 3 سال فرصت زندگی داشته‌است.

کد خبر 231851
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز