همشهری آنلاین: نمایش عروسکی «سند‌باد» راهی جشنواره بین المللی شارویل مزیر فرانسه شد.

سندباد

به گزارش ایلنا، این جشنواره که یکی از بزرگ‌ترین و معتبر‌ترین جشنواره‌های بین المللی نمایش عروسکی است از ۲۰ تا ۲۹ سپتامبر (۲۹شهریور ماه تا ۸ مهرماه) در شارلویل مزیر فرانسه برگزار می‌شود و ۹۰ (نود) ‌ گروه نمایشی عروسکی از کشور‌های مختلف دنیا در آن به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

این جشنواره هر دوسال یک بار به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود و چندین هزار بیننده از تمامی دنیا برای دیدن و شرکت در آن به این شهر می‌آیند.

گروه نمایشی داروک تنها گروهی است که از ایران در این جشنواره بین المللی حضور دارد و نمایش عروسکی سندباد را با تکنیک تئا‌تر کاغذی و با بهره گیری از عناصر ایرانی به روی صحنه خواهد برد.

نمایشنامه سندباد بر اساس قصه‌های سندباد بحری (قصه‌های هزارو یک شب) و با بهره گیری از شخصیت‌های افسانه‌ای ایرانی نوشته شده است.

صحنه و عروسک‌های نمایش با الهام از مینیاتورهای ایرانی ساخته شده‌اند و موسیقی نمایش نیز موسیقی سنتی ایرانی است.

گروه داروک اگرچه از عناصر ایرانی در اجرای سندباد بهره برده است اما جهت ارتباط بیشتر با مخاطب و در تجربه‌ای جدید، با همکاری گروه فرانسوی «papeir theater»، این نمایش را به زبان فرانسه در جشنواره شارلویل مزیر اجرا می‌کند.

نمایش سند باد در سال ۲۰۱۱ نیزموفق به راهیابی به فستیوال بین المللی تئا‌تر کاغذی فرانسه شده بود.

عوامل نمایش سندباد عبارتند از: نویسنده و کارگردان: فاطمه سوزنگر و محمد بابایی/ طراحی و ساخت صحنه و عروسک‌ها: فاطمه سوزنگر/ عروسک گردان‌ها: بهرام بهبهانی، مهرنوش شریعتی، محمد بابایی و فاطمه سوزنگر/ صدای عروسک: Alain Lecucq (‌الن لوکوک)، Brice Coupey (بریس کاپی) و نرگس مجد/ نور: فریبرز سوزنگر/ روابط عمومی و بین الملل: ستاره نوتاج.

کد خبر 231792
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز