سازمان ملل - با توجه به تخلفات شدیدی که نسبت به حقوق کودکان از جمله استفاده اجباری از آنان در جنگ صورت می گیرد، سازمان ملل و اتحادیه آفریقا توافق کردند محافظت از کودکان در برابر جنگ و درگیری ها در این قاره را بیشتر کنند.

سازمان ملل و اتحادیه آفریقا طرح محافظت کودکان در برابر جنگ را امضا کردند

به گزارش ایرنا لیلا زروقی نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان و درگیری های نظامی گفت با توجه به اینکه اتحادیه آفریقا سهم بزرگی در عملیات های صلح بانی و میانجی گری در آفریقا دارد ضروری بود که همکاری هایمان را با یکدیگر تقویت کنیم.

دفتر سازمان ملل در امور کودکان به همراه صندوق کودکان سازمان ملل با کمیسیون امینت و صلح اتحادیه آفریقا برای محافظت از کودکان در برابر خشونت های نظامی توافقنامه ای را امضا کردند.

لیلا زروقی گفت تبعات جنگ دامن تعداد قابل توجهی از کودکان آفریقایی را گرفته است و ما امیدواریم با این توافقنامه بتوانیم تلاش هایمان را افزایش و پاسخ مناسب تری به این شرایط فلاکت بار بدهیم.

این توافقنامه ضمن اینکه می خواهد در همه ابعاد به موضوع محافظت از کودکان پرداخته شود، خواستار پیوستن حکومت های محلی به برنامه محافظت از حقوق بین المللی و منطقه ای کودکان شده است.

بنابر این توافقنامه قرار است برخی برنامه های آموزشی در زمینه محافظت از حقوق کودکان نیز در برخی کشورهای آفریقایی برگزار شود.

لیلا رزوقی اعلام کرد دو کشور سومالی و جمهوری دموکراتیک کنگو نیز که در آنها استفاده اجباری از کودکان در جنگ همچنان یک مسئله جدی است طرح پایان دادن به استفاده از کودکان در جنگ را امضا کردند.

کد خبر 231684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز